22:55|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 21 خرداد 1396 - 23:54
کد خبر: 6449

آشنایی با نکات صحیح تربیتی اولین پیش شرط فرزند پروری است

ارتباط پدر و مادر و شیوه تربیتی که انتخاب می کنند برای تربیت فرزندان نقش مهمی را در تربیت موفق ایفا می کند.

آشنایی با نکات صحیح تربیتی اولین پیش شرط فرزند پروری است

سیما سامعی، کارشناس مسائل تربیتی در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با تربیت موفق فرزندان گفت: تربیت موفق تربیتی است که انسان یا فرزند را به اهداف غایی زندگی نزدیک کرده و فرد طوری پرورش پیدا کند که در سال های آتی زندگیش با مهارت های زندگی آشنایی کامل داشته باشد و بتواند در مراحل مختلف زندگی تصمیمات خوبی بگیرد و فرد تاثیر گذاری هم برای خانواده و هم برای جامعه باشد.

وی در خصوص با زمان شروع تربیت موفق فرزندان اظهر کرد: آشنایی با نکات صحیح تربیتی اولین پیش شرط فرزند پروری است و عدم آگاهی والدین مهم ترین و اصلی ترین ضربه را به تربیت فرزندان وارد می کند؛ تربیت فرزند را به صورت علمی زیر یک سال شروع نمی کنیم، زیر یک سال بیشتر پاسخ گویی مادر و پدر به نیاز های اولیه جسمانی مطرح است و حمایت های عاطفی که از فرزند می توانیم داشته باشیم بعد از یک سالگی والدین خصوصا مادر فرزند پروری را شروع می کند با توجه به اینکه بعد از یک سالگی یعنی با ورود به دو سالگی قدرت تشخیص کودک رشد پیدا می کند.

سامعی ادامه داد: دلیل اینکه نقش مادر در تربیت کودک زیاد است به این خاطر است که زمان بیشتری را با کودک خود سپری می کند ولی این نقش پدر را در فرزند پروری کم رنگ نمی کند؛ ارتباط پدر و مادر و شیوه تربیتی که انتخاب می کنند برای تربیت فرزندان نقش مهمی را در تربیت موفق ایفا می کند.

کارشناس مسائل تربیتی اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث تربیت موفق فرزندان می باشد آگاهی هر دو والد در خصوص شیوه های صحیح فرزند پروری و مطالعه والدین در رابطه با اینکه چه روشی موثر است، در این خصوص می توانند از کارگاه هایی که برگزار می شود استفاده کنند و اطلاعات لازم را در خصوص فرزند پروری به دست بیاورند.

سامعی گفت: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تربیت فرزندان آگاهی در خصوص ویژگی شناختی،جسمانی فرزندان است که فرزندان ما در هر مرحله از زندگی با یک سری تغییرات جسمانی و ویژگی های جسمانی متفاوت از مراحل دیگر رو به رو هستند، آگاهی والدین از این تغییراتی که اتفاق می افتد در تربیت موفق فرزندان بسیار کمک کننده است.

وی ادامه داد: مهمترین عامل در فرزند پروری هماهنگی تربیتی والدین با هم است، نا هماهنگی تربیتی در تربیت فرزاندان خود مشکل بزرگی است و مانع از رسیدن ما به هدف تربیت موفق می شود؛ معمولا بیشترین آسیب در تربیت موفق کودک را خانواده ها از از ناهماهنگی تربیتی می بینند.

سامعی در پایان تاکید کرد: توصیه من به خانواده ها این است که خانواده ها خود الگوی مناسبی برای فرزندان باشند، توصیه ها زمانی تاثیر گذار خواهد بود که ما در عمل هم آن را نشان دهیم و ویژگی هایی مانند مدارا، راستگویی، مسئولیت پذیری، درستکاری و پشت کار مولفه هایی هستند که می توانیم با الگوی خوب بودن به فرزندانمان آموزش دهیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید