11:10|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1396 - 23:23
کد خبر: 6444

سفره های افطاری مجلل!

همه ما باید این فرهنگ را در جای خود پیاده کنیم که پختن غذاهای مجلل و زیاد افتخار نیست و هرگز نباید به آن فخر کرد و همواره باید به مقدار لازم را استفاده کرد و از همایسگان نا توان نیز غافل نشد.

 

سفره های افطاری مجلل!

سرویس اجتماعی باریش نیوز: به سفره که نگاه می کنی پراست …پرپر…سرشار از تمام آنچه که هست!
 از کره ومربا و پنیر و گردو وسبزی خوردن بگیر تا خرما وحلوا وآش شعله زرد وحلیم ونان شیرمال و شربت سکنجبین و زعفرانی وآب میوه ونان در چند مدل فانتزی وبربری وسنگک والبته زولبیا وبامیه...
مشهد و تهران و شیراز ندارد، پایتخت و غیر پایتخت نمی‌شناسد، چند سالی است که مسابقه تجمل و ریخت و پاش و اسراف و تبذیر، در همه جای کشور، در قالب جشن‌ها و مهمانی‌های آنچنانی، با پذیرایی و خدمات و سرویس‌ها و حواشی عجیب و غریب به راه افتاده و حتی دامن ضیافت‌های افطاری ماه مبارک رمضان را هم گرفته است.

سفره های افطاری که الان بر پا می شود هرگز شبیه سفره های افطاری نیست که در زمان حضرت علی (ع) باز می شد؛ در روایت ها وجود دارد که حضرت علی (ع) روزه خود را تنها با 2 عدد خرما و شیر افطار می کردند و هرگز اسرافی در کار نبود ولی متاسفانه امروزه سفره های با رنگ و بو های بسیار خاص و فراوانی تزئین می شوند که متاسفانه بسیاری از آن ها اسراف می شود.

علت های این موضوع را در منشا های زیادی می توان دید و می توان گفت که تهاجم فرهنگ غرب، وجود ماهواره، وجود گوشی های موبایل و اینترنت از عوامل اصلی در این رابطه هستند؛ به طور مثال در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جهت نشان دادن سفره افطار پر زرق و برق خود هر بهتر و بیشتر سفره های افطار خود رنگین تر و خوش جلوه تر می کنند.

استفاده از این سفره ها خوب نیست زیرا که شاید در همسایگی آن خانه، خانواده ای وجود دارد که به نان شب خود نیز محتاج است ولی در خانه دیگری مقدار های زیادی غذا اسراف شده و بیرون ریخته می شود.

همه ما باید این فرهنگ را در جای خود پیاده کنیم که پختن غذاهای مجلل و زیاد افتخار نیست و هرگز ناید به آن فخر کرد و همواره باید به مقدار لازم را استفاده کرد و از همایسگان نا توان نیز غافل نشد.

 

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید