09:30|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1396 - 23:32
کد خبر: 6439

امام حسن مجتبی (ع) صادق ترین و راستگو ترین شخص زمان خود بودند

وقتی امام حسن مجتبی (ع) برای نماز آماده می شدند به لرزه و اضطراب می افتادند و هر موقعی نزد امام حسن مجتبی (ع) بحث بهشت و جهنم مطرح می شد امام دست های خود را به سمت خداوند می بردند و از خداوند متعال طلب بهشت و دوری از جهنم می کردند.

امام حسن مجتبی (ع) صادق ترین و راستگو ترین شخص زمان خود بودند

حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن دوستی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) در خصوص فضائل اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) گفت: در راستای فضائل اخلاقی این امام والا مقام مرحوم شیخ صدوق حدیثی بیان کرده است که به ویژگی هایی همچون این که امام حسن مجتبی (ع) در زمان خود هم عابد و هم زاهد بودند.

وی ادامه داد: این امام هر زمان به حج می رفتند با پای پیاده عازم می شدند و گاهی نیز به صورت برهنه عازم حج می شدند؛ هنگامی که امام به یاد مرگ می افتادند گریه می کردند و هر موقع از عالم قبر یاد می شد امام حسن مجتبی (ع) گریه می کردند و به موقعی که بحث صراط و پل صراط مطرح می شد نیز امام حسن مجتبی (ع) به لرزه آمده و با صدای بلند گریه می کردند.

این کارشناس در خصوص عبادت های امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرمایند وقتی امام حسن مجتبی (ع) برای نماز آماده می شدند به لرزه و اضطراب می افتادند و هر موقعی نزد امام حسن مجتبی (ع) بحث بهشت و جهنم مطرح می شد امام دست های خود را به سمت خداوند می بردند و از خداوند متعال طلب بهشت و دوری از جهنم می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن دوستی تصریح کرد: اگر فضائل امام را در کنار دیگر فضائل جمع بندی کنیم از نظر اجتماعی وی رفتار با مردم در زمانه خود صادق ترین و راستگو ترین شخص زمان خود بود و نزدیک ترین شخص به  پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) از نظر اخلاق و رفتار بودند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید