18:18|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1396 - 23:26
کد خبر: 6413

تجهیز ناوگان اتوبوسرانی نیازمند پانصد میلیارد ريال اعتبار است

برای خرید یکصد دستگاه می بایست اعتباری بالغ بر پانصد میلیارد ريال تامین شود که با وضعیت موجود شهرداری ها و نبود یارانه در این خصوص تنها راهکار تامین مالی خرید استفاده، از مشارکت سرمایه گذار و تسهیلات بانکی می باشد.

تجهیز ناوگان اتوبوسرانی نیازمند پانصد میلیارد ريال اعتبار است

ناصر سعیدآبادی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز گفت: خرید یکصد دستگاه اتوبوس شهری جدید برای تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شهر ارومیه برابر مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه  و مساعدت و تاکید شهردار از نیمه دوم سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که علیرغم پیگیری های مداوم به دلیل بد قولی شرکت سازنده اتوبوس، این اقدام عملی نشد افزود: این موضوع به شدت در حال پیگیری بوده تا از طریق مشارکت سرمایه گذار و تامین منابع مالی اتوبوس های مذکور خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شوند.

سعیدآبادی بیان کرد: قیمت دستگاه های اتوبوس بیشتر از پنج میلیارد ريال می باشد که برای خرید یکصد دستگاه می بایست اعتباری بالغ بر پانصد میلیارد ريال تامین شود که با وضعیت موجود شهرداری ها و نبود یارانه در این خصوص تنها راهکار تامین مالی خرید استفاده، از مشارکت سرمایه گذار و تسهیلات بانکی می باشد.

وی ادامه داد: طی مراحل تامین این اعتبارات، زمان بر بوده و امیدواریم تا چند ماه آینده شاهد تحقق این مهم باشیم؛ در این میان بای گفت که نرخ کرایه اتوبوس ها و مینی بوس های شهری و حومه در سال جاری به تناسب تورم موجود و با ملحوظ قرار دادن میزان افزایش دستمزدها، هزینه نگهداری خودرو و هزینه های مرتبط درصدی افزایش خواهد داشت.

سعید آبادی با بیان این که پیشنهادات مربوطه تهیه و به جهت تصویب نهایی از طریق مراجع ذی صلاح ارجاع و در تصویب و تایید افزایش، مصوبه اعمال خواهد شد تصریح کرد: تمامی اتوبوس ها در تمامی خطوط دارای یک زمانبندی مشخص برای حرکت هستند که این زمانبندی بر اساس مسیر، میزان جذب سفر خط تعیین می گردد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه عنوان کرد: بعضا عواملی غیر اداری و غیر مرتقبه مثل تصادف در مسیر، ترافیک معابر و یا بروز ایراد فنی در اتوبوس باعث می شود در برخی سرویس ها تاخیری به وجود آید.

وی خاطر نشان کرد: نبود مسیر ویژه اتوبوس، فرسودگی اتوبوس ها و ترافیک سطح شهر از عوامل تاثیر گذار بر این مقوله می باشد که سعی می شود سریعا از اتوبوس و سرویس فوق العاده استفاده گردد تا مشکل در روند خدمات دهی پیش نیاید.

سعیدآبادی با اشاره به این که شهروندان می توانند در صورت استمرار نامنظمی و حرکت اتوبوس ها و یا تاخیر مستمر در سرویس ها مراتب را گزارش دهند عنوان کرد: شماره تلفن 32331910 و یا سامانه پیام کوتاه 3000149149 واحد رسیدگی شکایات مردمی بوده و می توانند از این طریق اطلاع داده تا سریعا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی گفت: قطعا در صورتی که این تاخیر در سرویس دهی بصورت عمدی و تعلل باشد، با شدیدترین برخوردها اعمال قانون می شوند، به هر حال هدف سازمان خدمات دهی مطلوب و شایسته به شهروندان می باشد و یقینا در امر سرویس دهی کم و کاستی هایی وجود دارد که ارتباط به زیرساخت های موضوعه دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید