01:10|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1396 - 22:05
کد خبر: 6411

توسعه فضای آموزشی سما در پنج شهرستان دیگر اولویت های دانشکده است

توسعه فضای آموزشی سما در خوی، مهاباد، تکاب، شاهین دژ و اشنویه از دیگر پیش بینی هایی است که در برنامه ریزی سما قرار دارد.

توسعه فضای آموزشی سما در پنج شهرستان دیگر اولویت های دانشکده است



به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، کمال جلالی، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب اسلامی است؛ یکی از دانشگاه های بزرگ حضوری جهان بوده و با این که غیر دولتی است ولی هیچ شخصی سهمی از آن نداشته و متعلق به نظام اسلامی و مردم می باشد.
وی افزود: 400 واحد دانشگاهی در کشور وجود دارد که تعداد یک میلیون و 700 نفر در حال تحصیل هستند؛ همچنین 70 هزار هیئت علمس تمام وقت و پاره وقت وجود دارد.
جلالی با بیان این که 31 هزار کارمند و پرسنل نیز در سطح کشور مشغول به کار هستند ادامه داد: سازمان سما از بطن دانشگاه آزاد اسلامس بوده و از سال 1372 دایر شده است.
وی با اشاره به این که مورسه داری و تربیت تکنسین و پرورش نیروی انسانی ماهر از طریق آموزشکده های حرفه از مهم ترین وظیفه های مشخص شما است عنوان کرد: نهضتی مهارت آموزی باید به وجود آورده و علاوه بر مدارک دیگر، مدرک مهارت آموزی نیز به افراد داده شود.
جلالی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان غربی نیز چهار آموزشکده فنی حرفه ای با چهار هزار و 200 نفر دانشجو موجود می باشد.
وی بیان کرد: 440 نفر هیئت علمی و حق التدریس و یکصد نفر کارکنان در این مجموعه وجود دارد؛ در کنار این 17 باب مدرسه با یک هزار 300 نفر دانش آموز و 177 معلم در سطح استاد حضور دارند.
جلالی با بیان این که تاکنون چهار هزار و 150 نفر فارغ التحصیل از این مجموعه وجود دارد تصریح کرد: همچنین 15 درصد از فارغ التحصیلان به بخش های دولتی راه یافته و مشغول به کار هستند.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان غربی گفت: قهرمانی تیم والیبال دانشجویان پسر، نایب قهرمانی تیم پینگ پونگ دختر در رقابت های کشوری و پژوهشگر برتر سمای کشور در جشنواره اختراعات از جمله موفقیت های کسب شده در کنار دیگر موفقیت ها هستند.
وی اظهار کرد: در نظر داریم با توجه به اهمیت آموزش و تربیت فرزندان اندیشمند، ساخت مهدکودک را نیز در اولویت برنامه ها قرار دهیم؛ توسعه فضای آموزشی سما در خوی، مهاباد، تکاب، شاهین دژ و اشنویه از دیگر پیش بینی هایی است که در برنامه ریزی سما قرار دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید