01:29|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1396 - 01:11
کد خبر: 6405

سال 78 تاکنون 4 هزار و 508 نفر از زندانیان استان آزاد شده اند

آماری هست که 70 درصد زندانیان مدرک تحصیلی زیر سیکل هستند و 80 درصد علت جرم زندانیان در مشکلات اقتصادی و درآمد خلاصه می شود.

سال 78 تاکنون 4 هزار و 508 نفر از زندانیان استان آزاد شده اند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، اکبر بنی هاشم مدیرکل اداره زندان های آذربایجان غربی در نشست خبری که ظهر امروز در این اداره برگزار شد گفت: احیایی که برای جامعه نیاز است باید اتفاق بیافتد و تیز ضرر و زیان جبران شود.

وی با اشاره به این که در راستای اصلاح ترتیب می خواهیم تغییر رفتاری انجام شود افزود: این در صورتی امکان پذیر است که نگرش ها هم تغییر کند.

بنی هاشم با بیان این که تمامی تحقیقات این را نشان داده که از دلایل انجام کار خلاف فقر جامعه است ادامه داد: تعداد قابل توجهی از زندانیان هستند که در حوزه فلسفه عطوفی نماز اطلاعات کافی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: آماری هست که 70 درصد زندانیان مدرک تحصیلی زیر سیکل هستند، و 80 درصد علت جرم زندانیان در مشکلات اقتصادی و درآمد خلاصه می شود.
 
بنی هاشم با اشاره به این که اقدامات بسیار ارزنده ای اتفاق خواهد افتاد عنوان کرد: با تزریق کارشناسان مذهبی و قرآنی می خواهیم بحث علم و دین و افکار را تقویت کنیم.
 
وی تصریح کرد: در رابطه با بحث علم و آگاهی، مدرسه ای به نام هدایت در زندان ارومیه راه اندازی خواهد شد تا حداقل هر زندانی که 6 یا 9 ماه در زندان است یک مقطع تحصیلی ارتقا یابد.

مدیرکل اداره زندان های آذربایجان غربی بیان کرد: در زمینه اقتصادی یا اشتغال و درآمد سعی کردیم تا چند ماه آینده 50 درصد از زندانیان ره شاغل کرده و فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: اداره کل فنی و حرفه ای در سال 96 در غالب 400 هزار ساعت به زندانیان فرصت کارآفرینی و شغل ایجاد خواهد کرد.

بنی هاشم با اشاره به این که 38 درصد از زندانیان مستقیما از راه مواد مخدر وارد زندان می شنوند گفت: 65 درصد از زندانیان مستقیم و غیر مستقیم از راه مواد مخدر به زندان ورود می کنند.

وی افزود: تغییر رفتار با استفاده از حوزه بهداشت، با تعامل با علوم پزشکی و راه اندازی پایگاه بهداشت در زندان ارومیه و سپس در شهرستان های دیگر از دیگر اقدامات دیگر ما است.

بنی هاشم با بیان این که اگر بخواهیم نگاه علمی به اصلاح و تربیت داشته باشیم می طلبد تا توجه بیشتری در این زمینه نیز داشته باشیم ادامه داد: منظور ما از محکومیت های مالی محکومیت های منهای کلاهبرداری، سرقت، فروش اموال دیگران و امثال اینها بوده و مطلقا با زندانیانی که جرایم عمد دارند بر اساس قانون با روش دیگری برخورد می شود.

وی عنوان کرد: به زندانیانی که از نظر ستاد دیه، اگر در جرم و دیه یکسان باشند و برای اولین بار به زندان افتاده باشد، نداشتن فساد اخلاقی در شهرستان محل زندگی، عدم داشتن اعتیاد به مواد مخدر، داشتن حسن اخلاق در طول تحمل حبس، نداشتن هیچ گونه درآمد مالی می توان کمک بزرگی به آن ها کرد.

بنی هاشم با اشاره به این که امسال 465 نفر زندانی واجد شرایط داریم تا ستاد دیه باید آنها را آزاد کند خاطر نشان کرد: 45 میلیارد تومان اعتبار برای آزاد سازی نیاز است؛ شاکیان پرونده ها از بزرگترین خیرین هستند چراکه در سال گذشته 33 درصد از حق خود گذشتند تا طرف مقابل آزاد شود.

مدیر کل اداره زندان های آذربایجان غربی  بیان کرد: در سال 95،  280 نفر آزاد شدند و مبلغ مورد نیاز 24 میلیارد بود ولی تنها 27 درصد از آن را ستاد دیه آزاد کرد؛ 5.3 دهم درصد خود خانواده ها رضایت داده و 14 درصد از طریق بیمه ها کمک می شود.

بنی هاشم تصریح کرد: باید برای کمک به آزادسازی فرهنگ سازی شود؛ ستاد دیه در ده سال گذشته 3 هزار و 794 نفر را آزاد کرده است و 4 هزار و 508 نفر از سال 78 تا به امروز آزاد گشته اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید