12:14|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 07 خرداد 1396 - 21:51
کد خبر: 6390

رسانه سبب اصلی برگزاری انتخابات آرام در سطح شهر بود

وجود رسانه و اصحاب قلم در عرصه انتخابات، توانست آگاهی های لازم را به گوش مردم برساند و سبب اصلی برگزاری انتخابات آرام و با امنیت در سطح شهر ارومیه رسانه بود.

رسانه سبب اصلی برگزاری انتخابات آرام در سطح شهر بود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز رسول اصغر زاده عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی بوده و در تبیین افکار مردم و روشنگری در دوران قبل از انتخابات، ثبت نام انتخابات و بعد از آن که درگیر بودند، نقش برجسته ای در این عرصه داشتند.

وی با اشاره به این که رسانه ها با جدیت، حساسیت و دقت تمام پیگیر مسائل انتخابات بودند افزود: کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر 14 مرداد ماه شروع می شود ولی اگر شورای نگهبان تایید نکند، شورا کار خود را در  12 شهریور ماه شروع می کند.

اصغرزاده بیان کرد: پس از شروع کار اعضای شورای شهر جدید، نشست های مطبوعاتی با رسانه های محلی و ملی در خصوص موضوعات مختلف مردمی، دانشجویی، صنفی، نخبگان و قشری برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که مسیری که در  توسعه شهر ارومیه آغاز شده و ادامه دارد، باید مسیری خوب بوده و به سمت پیشرفت برود تصریح کرد: باید به این مسئله اشاره کرد که امنیت و سلامت فکرها سبب شد تا انتخاباتی آرام داشته باشیم؛ لیست های متفاوت و وجود افکار مختلف در میان کاندیداها نشان از بلوغ فکری جامعه است و این که مردم قدرت تشخیص از میان را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ارومیه مجزا و متفاوت تر از تهران، شیراز و مشهد است و برآیند تصمیم گیری جمع 11 نفر منتخب در شورای اسلامی شهر ارومیه به نفع شهر بوده و در راستای اقتدار پیش می رود.

وی ادامه داد: 11 نفر منتخب در شورای شهر، با تعامل اندیشه های خود باید آینده شهر خویش را بسازند؛ مدیریت شهری از شورای شهر و شهردار تشکیل پیدا می کند و توسعه شهری مستلزم وجود این دو است.

اصغرزاده گفت: سلیقه های مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهردار متفاوت است و حوزه های متفاوت در میان اعضا بسیار است که هر کدام می تواند به طوری شهر را شهری نمونه برای کل کشور معرفی می کند.

وی افزود: رویکردی که از مدیریت شهری دوره چهارم برداشته شده است قابل قبول است ولی نه به صورت صد در صد؛ بنابراین تغییراتی که در شورا اتفاق افتاد حداقل بود.

اصغرزاده خاطر نشان کرد: اگر فارق از مصادیق و اشخاص حقیقی به مسائل نگاه کنیم می توانیم در روند مدیریت شهری به جایگاه هایی مطلوبی برسیم. 

وی با بیان این که بزرگترین نقطه قوت شورای شهر انسجام اعضا آن است ادامه داد: انسجام درون شورا نباید از بین برود چراکه سبب آسیب به شهر و شهروندان میشود لذا اصحاب رسانه باید منصفانه نقد کنند و دست از انتقاد برندارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید