15:18|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 07 خرداد 1396 - 21:47
کد خبر: 6389

ماه رمضان شهر الله نامیده شده است

اگر مسلمان روزه داری یک آیه از قرآن را ختم کند به معنای ختم کل قرآن کریم ثواب کسب می کند، اگر روزه داری عبادتی انجام دهد و یا ندهد نیز ثواب کسب می کند.

ماه رمضان شهر الله نامیده شده است

حجت الاسلام و المسلمین حاج جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن تبریک شروع ایام ماه مبارک رمضان در رابطه با فضائل این ماه گفت: از فضلیت های این ماه اگر این را بدانیم که ماه رمضان شهرالله نامیده شده است یعنی ماه رمضان ماه خداست؛ درست است که همه ماه ها از آن خداوند است ولی  ماه مبارک رمضان به واسطه شرافت و عظمتی که دارد خداوند از آن به عنوان ماه خود یاد کرده است.

شبستری ادامه داد: در این ماه اگر مسلمان روزه داری یک آیه از قرآن را ختم کند به معنای ختم کل قرآن کریم ثواب کسب می کند، اگر روزه داری عبادتی انجام دهد و یا ندهد نیز ثواب کسب می کند زیرا که حتی نفس کشیدن نیز در این ماه عبادت است و اگر انسان ها از تمامی برکات ماه رمضان با خبر شوند آرزو می کنند که تمامی سال ماه مبارک رمضان باشد.

وی توصیه ای از امامان رو به مردم داشت و عنوان کرد: در این ماه توصیه های فراوانی از سوی حضرت محمد (ص) و امامان معصوم رسیده است که یکی از آن ها که در آخرین خطبه روز جمعه ماه شعبان توسط پیمبر گرامی اسلام قرائت شد عبارت بود از احترام گذاشتن به بزرگترها و نگه داشتن حرمت کوچکترها و همچنین انجام اعمال نیک و خوب که از فضیلت های بی شماری برخوردار است؛ این ماه، ماهی است که دعای انسان زود مورد قبول درگاه حق تعالی قرار می گیرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با فضلیت ترین و افضل ترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است یعنی اگر کسی موفق به نگه داری خود از گناهان کند دارای اعمال افضل نزد خداوند متعال خواهد بود

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید