18:21|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1396 - 22:04
کد خبر: 6378

انسان ها در ماه مبارک رمضان گناه های خود را می سوزانند

در روایت ها آمده است که روزه داران در دو زمان شاد می شوند؛ اول در زمان افطار، روزه دار شاکر و خوشحال است که توانسته به دستورات خداوند عمل کند و دوم در موقع ملاقات با خداوند روزه دار احساس خوشحالی میکند.

انسان ها در ماه مبارک رمضان گناه های خود را می سوزانند

حجت الاسلام والمسلمین دوستی کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: واژه ی ماه مبارک رمضان درواقع به معنای سوزاندن است، انسان ها در ماه مبارک رمضان گناه های خود را می سوزانند به همین دلیل خدای متعال این ماه را ماه مبارک رمضان قرار داده است.

وی افزود: در روایت ها آمده است که روزه داران در دو زمان شاد می شوند؛ اول در زمان افطار، روزه دار شاکر و خوشحال است که توانسته به دستورات خداوند عمل کند و دوم در موقع ملاقات با خداوند روزه دار احساس خوشحالی میکند.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) گفت: به بهانه ی ماه مبارک رمضان تمام درهای درگاه خداوند متعال در ماه مبارک رمضان به روی بندگان روزه دار خداوند باز است و همچنین به اذن و دستور خداوند و به برکت این ماه درهای جهنم تا اتمام این ماه  بسته میشود تا گناهان نادیده گرفته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دوستی در پایان تاکید کرد: ما باید به عنوان مومن مسلمان وظایفی که در این ماه به عهده داریم به درستی انجام دهیم، همچنین باید شئونات اسلامی را از باب حقوق متقابل رعایت کنیم؛این ماه با همه ی ماه های دیگر فرق دارد به همین دلیل باید بیشتر به اخلاق و رفتار در این ماه توجه کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید