17:39|پنجشنبه, اردیبهشت 20 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1396 - 00:14
کد خبر: 6369

درعملیات بیت المقدس خرمشهر 103 نفر از آذربایجان غربی به شهادت رسیدند

عارف نیا گفت: روز پنجشنبه چهارم خرداد اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور انجام خواهد شد.

درعملیات بیت المقدس خرمشهر 103 نفر از آذربایجان غربی به شهادت رسیدند

سرهنگ عارف نیا، دبیر ستاد گرامیداشت عملیات فتح خرمشهر در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز ضمن اشاره به سالروز آزادی خرمشهر اظهار داشت: سالگرد عملیات غرور آفرین فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام به آغوش میهن اسلامی و یاد و نام سربازان وطن که جان خود را فدای حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور کردند را گرامی میداریم.
وی افزود: به همین مناسبت برای گرامیداشت سوم خرداد ماه طبق دستوری که از ستاد کل نیرو های مسلح که به استانها ابلاغ شده بود ستادی را در مرکز به ریاست استاندار محترم تشکیل داده و کمیته های مختلفی راه اندازی شدند؛ لازم به ذکر است برنامه ریزی آن از دوم خرداد ماه روز سه شنبه بوده و اجرای این برنامه در سطح مساجد استان برگزار شد؛ در کنار آن میتوان به دیدار و سرکشی از خانواده شهدا عملیات بیت المقدس و جانبازان و رزمندگان عملیات همچنین اجرای مراسم ویژه سالروز آزاد سازی خرمشهر برای دانشجویان در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های بیت المقدس اشاره کرد.
سرهنگ عارف نیا در ادامه گفت: امروز اجرای مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مصلح مستقر به میزبانی سپاه شهدای استان، همچنین اجرای مراسم رژه موتورسواران نیرو های مصلح مستقر در استان جزء برنامه های ما بود.
دبیر ستاد گرامیداشت عملیات فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های دیگر امروز میتوان به مستقر شدن گروه های نظامی در میادین شهر و اجرای ماش نظامی، روشن کردن چراغ های وسایل نقلیه راس ساعت 11 طبق برنامه سراسری، اجرای ویژه برنامه بانک مقاومت و پایداری در سطح ادارات استان، نواختن زنگ پیروزی و مقاومت راس ساعت 11 در مدارس، تجلیل از شاعران و نویسندگان در محل اداره کل بنیاد حفظ آثار به میزبانی حوزه هنری و با مشارکت سپاه اشاره نمود.
وی تاکید کرد: لازم به ذکر است روز پنجشنبه چهارم خرداد اجرای مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در ساعت 9 صبح همزمان با سراسر کشور انجام خواهد شد.
سرهنگ عارف نیا در پایان به روز عملیات آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: درآن برهه از تاریخ در کنار نا امنی‌هایی که در استان وجود داشت ضمن اینکه با ضد انقلاب درگیر بودند به جنوب اعزام شدند و درعملیات غرور آفرین بیت المقدس شرکت کرده و 103 نفر به شهادت رسیدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید