10:36|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1396 - 00:20
کد خبر: 6364

تاکنون 208 روستا در استان آذربایجان غربی به اینترنت پر سرعت مجهز شده اند

100 روستا نیز به ای دی اس ال مجهز شده اند و امسال برنامه بسیار جامعی داریم و تحول عظیمی در حوزه اینترنت پر سرعت در روستاها ایجاد می شود.

تاکنون 208 روستا در استان آذربایجان غربی به اینترنت پر سرعت مجهز شده اند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، بهمن اسمعیل زاده، مدیرکل شرکت مخابرات آذربایجان غربی در نشست خبری گفت: باتوجه به این که بحث های بسیاری در حوزه ارتباطات وجود دارد مطمئنم نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار مهم بوده و ارزنده محسوب می شود.

وی افزود: در سرویس و پهنای باند گیگابایت قدم های اولیه برداشته شده است و 50 هزار ظرفیت برای واگذاری فیبر نوری به خانه ها ایجاد شده است.
 
اسمعیل زاده با اشاره به این که با این اقدامات می خواهیم هم جایگاه بین المللی ایجاد کرده و هم از کشورهای منطقه عقب نمانیم ادامه داد: تحولات بسیاری در بهینه سازی شبکه و مشتری مداری انجام می شود.

وی با بیان این که تغییر فرهنگ سازمانی نیز از دیگر برنامه های مخابرات است خاطر نشان کرد: نوآور کردن سیستم سازمانی ، نوآوری و خلاقیت جزو لاینفک شرکت ها بوده و رساندن سرویس به آحاد جامعه از مهم ترین برنامه های ما است.

اسمعیل زاده تصریح کرد: پروسه شبکه هایی که در سال 95 اتفاق افتاد گسترده می باشد، به نحوی که در سه ماهه آخر 95،  710 شبکه 3 جی و 4 جی راه اندازی شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مقایسه با اپراتورهای دیگر همراه اول عملکرد خوب و مطلوبی داشته است؛ در سال 95، مخابرات آذربایجان غربی  143  میلیارد تومان سرمایه گذاری و 490 پروژه میز به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی افزود: 220 کیلومتر فیبر نوری در شهر و بین شهری ایجاد کرده، حوزه فیبر و توسعه شبکه مسی برای مناطق جدید، برای بهینه سازی شبکه 180 کیلومتر توسعه شبکه نیز داشته ایم.

وی گفت: از گذشته تا 27 اردیبهشت 96، 720 کیلومتر توسعه شبکه مسی داشته، در حوزه روستایی مشکل ارتباطی نداشته و سرویس وویس را به تمام منازل روستاها رسانده شده است.

اسمعیل زاده با اشاره به این که خواسته اصلی در روستاها بحث تامین اینترنت است افزود: شرکت هایی وارد عرصه شدند و تعهد اصلی بر عهده آن ها بوده می باشد ولی باتوجه به این که بیشتر مراجعات به مخابرات است توانستیم به 108 روستا با تکنولوژی وای فای نسبت به ارائه سرویس اقدام کنیم.

وی با بیان این که 100 روستا نیز به ای دی اس ال مجهز شده اند ادامه داد: امسال برنامه بسیار جامعی داریم و تحول عظیمی در حوزه اینترنت پر سرعت در روستاها ایجاد می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید