16:01|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1396 - 22:02
کد خبر: 6360

رسانه ها در اطلاع رسانی سیاست کاری نکنند

رسانه در انتقال اطلاعات به مردم، از سیاست کاری پرهیز کرده و اخبار درست را به جامعه منتق کنند.

رسانه ها در اطلاع رسانی سیاست کاری نکنند

حجت الاسلام و المسلمین، سید محمد موسوی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز گفت: نقش رسانه ها در اطلاع رسانی به مردم مهم بوده و اصحاب رسانه باید این موضوع بسیار حساس را جدی بگیرند.

وی با اشاره به این که رسانه باید در انتقال اطلاعات به درستی قلم بزند افزود: این قشر از مردم، که وظیفه خطیری را به عهده گرفته اند ارزشمند هستند و توجه زیادی را در بین مردم و مسئولین به خود جلب کرده اند.

موسوی ادامه داد: افزایش آگاهی های حقوقی، فرهنگی و سیاسی از جمله مهم ترین ویژگی هایی است که اصحاب قلم، باید به آن اهمیت داده و نسبت به افزایش آن دقت بسیاری کنند.

امام جمعه سلماس با بیان ای که اکنون اداره بخشی از فضای مجازی نیز به عهده رسانه می باشد خاطر نشان کرد: رسانه باید با صداقت رفتار کرده و ذهن های مردم را در نظر بگیرد چراکه عموما افراد در فضای مجازی بیشتر از فضای واقعی سیر می کنند و اخبار بسیاری در آن فضا دست به دست می چرخد؛ لذا رسانه و اصحاب آن می توانند از انتشار اخبار کذب جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: رسانه نباید در انتقال اطلاعات سیاست کاری کند و فقط به نفع خویش بیاندیشند، لذا با منتشر کردن گزارش های درست، می توانند در رفتار مردم نیز تاثیر برجسته ای داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید