11:18|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1396 - 10:51
کد خبر: 6344

پیش بینی میشود 65 درصد از مردم استان در رای گیری مشارکت کنند

باتوجه به جمعیت، در آذربایجان غربی، دو میلیون و سیصد و چهل هزار نفر از مردم دارای شرایط بوده و می توانند در شعبه های اخذ رای حضور پیدا کنند.

پیش بینی میشود 65 درصد از مردم استان در رای گیری مشارکت کنند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمعه 29 اردیبهشت، مردم عزیز ما از اولین ساعات صبح در سر صندوق های اخذ رای حاضر شده اند.

وی با بیان این که حتی قبل از گشایش صندوق ها، مردم در شعبه ها حاضر بودند افزود: این حضور و مشارکت مردم نوید انتخابات پرشور را در کشور می دهد.

رادفر بیان کرد: برابر تمهیدات، با 2 هزار و 616 شعبه ثبت نام اخذ رای آماده برگزاری انتخابات هستیم که یک هزار و 723 شعبه به صورت ثابت و 893 شعبه سیار در استان موجود است.

وی با اشاره به این که در آذربایجان غربی 2 میلیون و 340 هزار نفر شرایط رای دادن را دارند تصریح کرد:در واقع کسانی که در تاریخ 29 اردیبهشت 78 متولد شده اند می توانند رای دهند.

رادفر اضافه کرد: حدود 61 هزار و 800 نفر برای اولین بار رای داده و رای اولی هستند؛ در زمان مراجعه به ثبت نام و اخذ رای حتما شناسنامه به همراه داشته و اگر کارت ملی نداشتند حتما داشته باشند به خاطر داشتن شماره ملی کافی است.

وی ادامه داد: در شناسنامه های جدید کد ملی موجود است و کار ملی نیاز نیست؛ در 7 شهر استان نیز، انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

رادفر گفت: میاندوآب، بوکان، مهاباد، پیرانشهر، نقده،خوی و سلماس از جمله این شهرستان ها هستند؛ مردم حتما کد انتخاباتی کاندیداها را یادداشت کنند.

معاون استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: مردم سعی کنند مشخصات کامل کاندیداها را در برگ رای بنویسند؛ اسامی تکراری و اضافی قرائت نمی شود.

وی افزود: با بازدید از شعبه های اخذ رای، برآورد این است که در استان بالای 65 در صد شرکت کننده خواهیم داشت؛ برابر تمهیدات دو سه ماه اخیر و با تشکیل کمیته های مختلف که یکی از آن ها کمیته امنیت بود خوشبختانه از امنیت بسیار مطلوبی در سطح استان و مرزها ایجاد شده و کنترل و نظارت بالایی موجود است.

رادفر خاطر نشان کرد: انتخابات از ساعت 8 صبح امروز شروع شده و برابر قانون انتخابات شورا 8 ساعت و انتخابات ریاست جمهوری 10 ساعت است ولی طبیعتا با حضور گسترده این زمان امکان تمدید نیز دارد.

وی گفت: مردم در صندوق های اخذ رای حاضر شوند و به ساعات آخر موکول نکنند تا در سطح شهر نیز ترافیک ایجاد نشود.

رادفر اظهار کرد: ما بر اساس روند انتخابات گذشته و براساس میزان افزایش جمعیت با اشل، حدود یک و نیم برابری آن آمار برگ های رای توزیع شده است؛ برابر قانون رای محرمانه بوده و ما حق انتشار رای محرمانه را نداریم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید