06:39|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1396 - 11:48
کد خبر: 6340

اخلاص بهترین ویژگی آیت الله بهجت (ره) بود

از ویژگی های زندگانی حضرت آیت الله بهجت (ره) می توان به اخلاص، تقوا، پرهیزکاری و در راه خدا بودن وی اشاره کرد.

اخلاص بهترین ویژگی آیت الله بهجت (ره) بود

حجت الاسلام و المسلمین حاج امیر علی نجف زاده کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز با اشاره به زندگی پاک و مقام والای حضرت آیت الله بهجت (ره) گفت: از ویژگی های زندگانی حضرت آیت الله بهجت (ره) می توان به اخلاص، تقوا، پرهیزکاری و در راه خدا بودن وی اشاره کرد.

 کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حضرت آیت الله بهجت (ره) ضمن آن که خودشان به اخلاص، تقوا و پرهیزکاری عمل می کردنند دیگر مردم و جوانان را نیز به سوی عمل کردن به این اعمال تشویق می کردند؛ مردم بسیاری برای مشورت گرفتن از آن حضرت به پیش وی می رفتند و حضرت در پاسخ به آن ها می گفت که آن چه را خود می دانید عمل کنید زیرا که مصلحت هر کس را خودش بهتر می داند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج امیر علی نجف زاده افزود: حضرت آیت الله بهجت (ره) همواره اخلاص را سر لوحه کار، زندگانی و عبادت خود قرار می دادند و عبادت های خود را همواره فقط برای کسب رضای خداوند انجام می دادند و هرگز برای شخص دیگری عبادت نمی کردند واخلاصی که در عبادت های ایشان وجود داشت مقام ایشان را بزرگ و بهتر می کرد.

وی در خصوص درسی که می توان از زندگی حضرت آیت الله بهجت (ره) گرفت اظهار داشت: امروزه برخی افراد از عبادت خداوند متعال فاصله گرفته اند، انسان با توجه به زندگانی ائمه و معصومین می توان دریابد برای جا و هدفی که می خواهد برسد تنها مادیات کافی نیست و باید معنویات را نیز به همراه داشته باشند؛ خداوند متعال نیز این را از انسان می خواهد که تنها مادیات برای زندگی انسان کافی نیست و باید انسان زندگی خود را با معنویات تکمیل کند و زندگی خود را با فرموده های خداوند متعال وفق دهد و هر فردی نیز می تواند از زندگانی حضرت آیت الله بهجت درس هایی در رابطه با اخلاص، بندگی، تقوا و... دریافت کند.

 این روحانی توصیه ای رو به مردم داشت و گفت: با توجه به نزدیکی به ماه مبارک رمضان جوانان و مردم ما باید به نوعی خودسازی کنند و از این فرصت خوب استفاده کنند و نهایت بهره ببرند و انسان باید به قدری در نماز، روزه و عبادت های خود جهاد داشته باشد که بتواند به قرب الهی دست یابد؛ هر انسان وقتی کار و یا عبادتی انجام می دهد فقط برای خداوند متعال باشد و هرگز شخص دیگری را در نظر نداشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید