06:39|دوشنبه, اردیبهشت 31 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1396 - 10:21
کد خبر: 6338

تخریب شهر به نفع چه؟ /کاندیداها علنی قانون را زیر پا گذاشته اند

این روزها شاهد آن هستیم که چهره شهر، به چهره ای زشت تبدیل شده است؛ متاسفانه اکثر نامزدهای انتخاباتی برای جذب آرا و رسیدن به منفعت خود، شهر را تخریب کرده اند.

تخریب شهر به نفع چه؟ /کاندیداها علنی قانون را زیر پا گذاشته اند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، از روزی که زنگ انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا و دوازهمین دوره ریاست جمهوری به صدا در آمده، افراد بسیاری برای ورود به عرصه سیاست ثبت نام کرده و به نوعی در تلاش اند که به افکار عمومی خطور کنند.

اما خطور به ذهن ها به چه وسیله ای انجام می شود، این سوالی است که اکنون همه درگیر آن شده اند، به طوری که نماینده افکار مردمی که رسانه نامیده می شود را نیز به خود مشغول کرده است.

به روزهای پایانی ایام انتخاب نزدیک می شویم، و هرچه بیشتر در سطح شهر قدم می زنیم، بیش از پیش، شاهد پوسترها و بنرهای رنگارنگ هستیم؛ شب ها ستادها و روزها پوسترها با عملکردی که در پیش گرفته اند سبب نارضایتی مردم می شوند.
 برای واکاوی این نارضایتی باید چشمان خود را دقیق تر گشوده و نگاهی متفکرانه تر به شهری که در آن زندگی می کنیم بیاندازیم، ارومیه، از جمله کلانشهرهایی است که در چند سال اخیر به گفته شهرداری و مسئولان ذی ربط، سعی داشته به سمت مدرن شدن حرکت کند ولی چهره کنونی و رفتار تبلیغاتی مسئولان، نشانه پیشروی به سوی این هدف نیست.

بداخلاقی تبلیغی، مبارزه نکردن با بی فرهنگی تبلیغاتی، عدم نظارت جدی و زیر پا گذاشتن قانون به صورت علنی نشان دهنده آن است که اگر مسئولی اکنون نتواند فرهنگ تبلیغاتی را حفظ کند یقینا در آینده نیز نمی تواند به مردم و شهر خویش خدمت کند.

کاندیداها با کمر بستن به تخریب شهر و اندیشیدن به نفع خود، حتی اگر به صندلی شورا هم برسند، صد در صد در آینده ای نه چندان دور آن را از دست خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در گفت و گو با خبرنگار باریش در رابطه با رفتارهای انتخاباتی گفت: نارضایتی مردم سبب غضب پروردگار می شود لذا نامزدهای انتخاباتی نباید اقدامی انجام دهند که باعث ناراحتی مردم شوند چراکه تخریب یکدیگر، تخریب شهر و سلب آرامش از مردم ، کاری را پیش نمی برد.

وی افزود: تقوا و قابلیت های شخصی باید در نظر گرفته شود زیرا با استناد به عکس و پخش موسیقی در ستادها نمی شود رای اصلح را برای شهر یا کشور صادر کرد.

در این میان نباید از کاندیداهایی که حقوق شهروندی را رعایت کرده و به محیط زیست احترام می گذارند گذشت؛ هستند کسانی که روشنگری را پیش گرفته اند و شیوه ای نوین برای تبلیغات طراحی کرده اند.

نقد عملکردها و مشکلات کنونی از جمله رسالت هایی است که رسانه باید به آن بپردازد به همین خاطر، کاندیداها نیز می توانند با استفاده از روش نوین مانند استفاده از فضای مجازی، تعامل با رسانه ها و عدم تخلف تبیلغاتی، نسبت به معرفی خویش پرداخته و از تخریب چهره شهر بپرهیزند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید