19:59|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1395 - 04:08
کد خبر: 5022

بانک مرکزی به دنبال افزایش سرمایه بانک ها در راستای تقویت اقتصاد ملی

مدیرعامل بانک قوامین کشورگفت: بانک مرکزی دنبال افزایش سرمایه بانک ها در راستای تقویت اقتصاد ملی است.

بانک مرکزی به دنبال افزایش سرمایه بانک ها در راستای تقویت اقتصاد ملی

مدیرعامل بانک قوامین کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر شعب بانک قوامین اذربایجان غربی گفت : با توجه با اینکه 6000 صندوق قرض الحسنه و 900 تعاونی فعال بودند ولی از چند سال اخیر ساماندهی بانک ها با همت دولت آغاز شد و بانک مرکزی آغاز شد.

نتاج افزود : بعد از ساماندهی بانک مرکزی دنبال استانداردسازی حرکت کرد و جای تقدیر از قانونگذاران و مجریان داشت که دنبال هویت بخشی به بانک ها و بنگاهها شدند.

وی تاکید کرد : در سال های اخیر برخی موسسات موجب نابسامانی در نظام پولی شدند که خوشبختانه با نظارت بانک مرکزی و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی ساماندهی شدند و اجازه فعالیت موسسات بی نام و نشان را نخواهند داد.

نتاج تصریح کرد : بانک مرکزی دنبال افزایش سرمایه بانک ها در راستای تقویت اقتصاد ملی است.

وی از افزایش نظارت بانک مرکزی خبر داد و گفت : نرخ تورم ریشه در پدیده اقتصادی دهها سال گذشته دارد و تنها مربوط به یک دهه و دوهه نیست.

مدیرعامل بانک قوامین اذعان کرد : بر اساس فرمایش رهبری اقتصاد کشور باید از نفت جدا شود و همه مدیران و کارگزاران در بخش های مختلف اجرایی و قانونگذاری و غیره متولی پیاده کردن این مهم هستند.

او ادامه داد : بلای نرخ تورم در 80 سال گذشته در اقتصاد مملکت ریشه دوانده و نمی توان در 8 سال کنترل کرد.

وی تاکید کرد : وقتی نرخ بازدهی 30 درصد در ذهن ها باشد نمی توان انتطار کنترل نرخ تورم را داشت.

نتاج افزود :  خوشبختانه یکی دیگر از دلایل پوست اندازی نظام بانکی و مالی استفاده بیشتر مردم از پول الکترونیکی است.

مدیرعامل بانک قوامین گفت : اقتصاد کشور به شدت اتش نقدینگی دارد و در حال حاضر میزان نقدینگی به هزار و 70 تریلیون تومان است که در قالب سرمایه راکد و تسهیلات و غیره و بخش عمده ای از ان قفل شده است و حرکت ان بسیار کند شده است.

نتاج خاطرنشان ساخت : در حال حاضر در حال تزریق نقدینگی هستند که باید با مراقبت همه دستگاهها و وحدت مدیریت و نظارت دولت و بانک مرکزی کنترل شود تا نقدینگی مورد نیاز اقتصاد با مراقبت تزریق بشود تا تشدید رکود نشود.

نتاج افزود : به نظر بنده افزایش نرخ تورم 5 درصدی در شرایط فعلی اقتصاد مشکلی ندارد.

مدیرعامل بانک قوامین تاکید کرد : طرح ریزی بودجه ای مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باید داشته باشیم و سند توسعه اقتصاد مقاومتی نیازمند بودجه اقتصاد مقاومتی است.

نتاج در خصوص تودیع و معارفه مدیر شعب بانک قوامین استان گفت : با توجه به تغییرات نظام بانکی تا 5 سال مدیران این بانک منصوب می شوند و از خدمات عباس بایرامی که حدود 7 سال در استان خدمت کرد تقدیر کرد.

وی افزود : این بانک بعد از 17 سال فعالیت 5 میلیون مشتری و 8 هزار پرسنل و 800 شعبه مشغول به خدمت به مردم است.

نتاج اذعان کرد : اقای عبدالمطلبی از نیروهای توانمند و پرورش یافته خود مجموعه است که باید مراقبت های جدی در این استان ویژه صورت گیرد و تحقق نظام پولی و مالی اسلامی ارزوی قلبی ماست و رسیدن به این مهم وظیفه همه است.

با حکم مدیرعامل بانک قوامین , عبدالمطلبی مدیر شعب بانک قوامین اذربایجان غربی شد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید