03:35|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395 - 02:44
کد خبر: 5013

اکران مستند ارومیه شهر بین الملل عصر امروز در جشنواره انگور

تهیه کننده مستند ارومیه شهر بین الملل گفت:این مستند عصر روز سه شنبه در چهارمین جشنواره ملی انگور اکران می شود.

اکران مستند ارومیه شهر بین الملل عصر امروز در جشنواره انگور

به گزارش باریش نیوز،امید شکریازی کارگردان این مستند در جمع خبرنگاران گفت: هدف از ساخت این مستند، نگاهی نو به فرهنگ ها ،قومیت ها ،جاذبه ها و زیبایی های شهر و به تصویر کشیدن اتحاد و تعامل اقوام و مذاهب مختلف در ارومیه است.

وی ادامه داد: شهر ارومیه شهری است که تاکنون غیر از مردم ارومیه دیگران آن را کمتر شناخته‌اند بنابراین وجود چنین خلا باعث شده که در چند زمینه مانند جذب گردشگر یا جذب سرمایه گذار موفق عمل نکنیم و با شکست مواجه شویم .بنابراین ما مستندی را طوری ساختیم که توجه مخاطب های خارجی را به شهر ارومیه جلب کنیم و شاهد سرمایه گذاری شکوفایی اقتصادی در شهر ارومیه باشیم .

کارگردان مستند ارومیه شهر بین الملل گفت:این مستند به پنج زبان رسمی دنیا شامل انگلیسی ،فرانسوی ، عربی ،ترکی استانبولی و اسپانیایی ترجمه شده و این قابلیت را دارد که به چندین زبان رسمی دیگر ترجمه شود.

شکریازی در مورد ساخت این مستند گفت: در مستند ارومیه شهر بین‌الملل سعی شده تمامی فرهنگ های این شهر پررنگ تر جلوه داده شود این نیز یکی از وجه تمایزهای این مستند با نمونه‌های قبلی است. تلاش کردیم تا زبان و لباس‌های سنتی و جذابیت های آنها به خوبی نشان داده شود. حتی یک گروه هنری رقص محلی ترکی و کردی اجرایی تلفیقی را برای مستند با هم انجام داده اند تا نشانی از اتحاد اقوام در استان باشد. البته برخی ها سعی کردند ما را از این اقدام منصرف کنند اما بعدها واکنش های بسیار مثبتی را دریافت کردیم.

وی به نقش دریاچه ارومیه در ساخت این مستند اشاره کرد و گفت:دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه شور جهان یکی از شاخصه های مهم شهر ارومیه هست که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد خشک شدن این دریاجه بودیم بنابراین در این مستند نگاه ویژه ای به دریاچه ارومیه کرده ایم تا بتوانیم با پخش این مستند شاهد کمک مسولان استانی ،کشوری و بین المللی در راستای احیا دریاجه ارومیه باشیم .

کارگردان مستند ارومیه شهر بین الملل گفت:شهرستان ارومیه دارای مناطق گردشگری زیادی است که در این مستند سعی شده به تمامی این مناطق گردشگری ، بناهای تاریخی ، طبیعت بکر و تمام ابعاد شهر ارومیه پرداخته بشه بطوریکه ما تا 10 سال آینده آرشیو کاملی از تمامی بنا ها و جاذبه های گردشکری ارومیه داریم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید