04:34|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 15:44
کد خبر: 5005

به بهانه 21 شهریور روز سینما

 در حالی هر ساله این روز در کشور استان گرامی داشته می شود که سینماها دیگر رنگ و لعاب قدیمی را دارند و نه از فیلم های انچنانی خبری است و نه از ان صف های طولانی!!!!
 

به بهانه 21 شهریور روز سینما

به گزارش سرویس فرهنگی باریش, در حالی هر ساله این روز در کشور استان گرامی داشته می شود که سینماها دیگر رنگ و لعاب قدیمی را دارند و نه از فیلم های انچنانی خبری است و نه از ان صف های طولانی!!!!

اذربایجان غربی روزگاری 19 تا سینما داشت و اکثر شهرهای استان دارای حداقل یک سینما بودند ولی این روزها از ان همه اکران و نمایش و تئاتر و نوار خبری است و نه از ان 19 سینما .

بر اساس امار اعلامی مسوولان تنها 3 سینما در استان و البته ارومیه فعال است و هیچ کدام از شهرهای دیگر اذربایجان غربی سینما ندارند!!!

البته شاید علت تعطیلی سینماها نبود استقبال مردم , تغییر ذائقه مردم به فیلم و تلویزیون , استفاده از ماهواره و شبکه های دیجیتال ,  وجود شبکه های اجتماعی و توسعه روزافزون فضای مجازی , مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم و از همه مهم تر عدم تهیه و تولید فیلم های مخاطب پسند و بسیاری از موارد دیگر باشد اما بدون شک علت اصلی رکود و تعطیلی اصلی سینماها و عدم استقبال مردم ; نبود یک مدیریت توانمند در این حوزه و عدم توجه دولت و مسوولین مربوطه و بلاتکلیفی محض در این بخش و اهتمام خود صاحبان سینما در فعال سازی ان می باشد.

 با این روند در اینده نه چندان دور دیگر خبری از سینما و نمایش فیلم نخواهد بود و صف های طولانی برای این حوزه نخواهیم داشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید