05:28|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 02:53
کد خبر: 4996

فعالیت بیش از 4 هزار مداح در آذربایجان غربی

مدیر کل تبلغات اسلامی آذربایجان غربی گفت:بیش از4 هزارمداح در سطح استان فعالیت می کنند.

فعالیت بیش از 4 هزار مداح در آذربایجان غربی

به گزارش باریش نیوز،محمد داداش زاده صبح امروز در کنفرانس خبری که با موضوع ساماندهی امور مداحان اهل بیت (ع) و شعرای آئینی در محل اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت:واحد تشکل های دینی تبلیغات اسلامی از سال 91 سطح بندی خود را آغاز کرده و تا به امروز 19 آزمون رتبه بندی مداحان در سطح استان گرفته شده است و تا به امروز  4 هزار 188 نفر مداح در سطح استان داریم.

وی ادامه داد:از این مداحان سه هزار 748 نفر مداح آقا و 440 مداح خانم هستند و هزار 548 نفر از مداحان پرونده اولیه دارند که ازاین تعداد 452 نفر موفق شده اند  کارت مداحی را بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به سامانه طوبی افزود:این سامانه متشکل از مداحان ،مسولان هیئت های مذهبی ،مسولین انجمن های اسلامی و کانون های فرهنگی و تبلیغی است که در این سامانه ثبت می شوند.

وی اظهار داشت:در حال حاضر مداحان و انجمن های اسلامی در حال ثبت نام هستند ولی هیئت های مذهبی بعداز ماه محرم ساماندهی می شوند.

محمد داداش زاده گفت:تا به امروز 53 نفر از مداحان ارومیه و 346 نفر از مداحان کل استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجانی غربی با اشاره به نقش مداحان در جامعه گفت:مداحان افراد تاثیر گذارهستند و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی ساماندهی مداحان می خواهد مداحان تاثیر گذار را شناسایی کند.

وی ادامه داد:در سطح استان آذربایجان غربی 7 مرکز آموزش مداحی وجود دارد که از این تعداد 5 مرکز آموزشی در شهرستان ارومیه به صورت نیمه فعال فعالیت می کنند و اداره کل تبلیغات اسلامی در نظر دارد این مراکز آموزشی را فعال کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید