05:15|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1395 - 11:06
کد خبر: 4993

عدم توجه به معنویات علت اصلی کاهش ازدواج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:عدم توجه به معنویات علت اصلی کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه است.

عدم توجه به معنویات علت اصلی کاهش ازدواج

به گزارش باریش نیوز،حجت الاسلام محمدباقر کریمی عصر امروز در نشست تخصصی هفته ازدواج در خصوص رعایت اصول انتخاب و ازدواج گفت : در دین بر تحقیقات اولیه ازدواج و موضوع آگاهانه آن  تاکید شده ولی اجازه بهانه گیری را به کسی نمی دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به پشتوانه های ازدواج گفت: برای مقدمات ازدواج پشتوانه های لازم است و باید با  کار واقدام فرهنگی جوانان را به امر ازدواج آگاهانه تشویق کنیم.

وی در ادامه به افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد و افزایش امار طلاق در جامعه هنوز  نتوانسته ایم در خصوص مقوله ترویج امر ازدواج موفق عمل نماییم.

محمد باقر کریمی  با تاکید بر امر مشورت در خانواده و تمکین همسران تصریح کرد : یکی از دلایل افزایش طلاق و کاهش ازدواج عدم توجه به معنویات و اعتقادات مذهبی در خانواده و جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  با اشاره به رد مقوله دین گریزی درجوانان گفت: افزایش هیئت های مذهبی و حضورگسترده  جوانان در مراسم های اعتکاف وشب های قدر و دهه اول محرم و سایر  برنامه های مذهبی متناقض با این ادعا است.

وی افزود:: با توجه به مشکلات موجود اجتماعی و خانوادگی می توان گفت نباید انتظار حضور همه جوانان را در محافل مذهبی را داشته باشیم و در برخی موارد دین گریزی جوانان را داریم و دین باور معرفتی و زندگانی اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذربایجان غربی تاکید کرد : البته باید گفت در جوامع اهل سنت در برخی موارد پایه های خانواده و مقوله ازدواج قوی تر از مذهب اهل تشیع است.

حجت الاسلام داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه این  نشست تخصصی گفت : بعد از ازدواج ، همسران باید نسبت به هم سعه صدر داشته باشند و در امورات زندگی با هم همکاری داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید