02:15|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1395 - 10:30
کد خبر: 4991

باحضور وزیر صنعت بهره برداری از طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی آغاز شد

 وزیر صنعت، معدن و تجارت  ظهر امروز در سفر یک روزه به آذربایجان غربی در مراسم  بهره برداری از طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی شرکت کرد.

باحضور وزیر صنعت  بهره برداری از طرح توسعه کارخانجات نساجی خوی آغاز شد

به گزارش باریش نیوز،محمدرضا نعمت زاده در مراسم بهره برداری از طرح توسعه کارخانجات نساجی شهرستان خوی گفت: به دلیل اهمیت این شهرستان  و وجود کارخانجات مجهز نساجی در خوی پیشنهاد شده است تا  واحد دوزندگی در کارخانجات نساجی خوی اضافه شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشره به محدودیت پنبه در کشور گفت:  هم اکنون محدودیت پنبه در کشور وجود دارد اما می‌توان با واردات و تبدیل آن به محصول نهایی این خلا را پر کرد  و ارزش افزوده برای کشور در صنعت نساجی ایجاد کرد.

نعمت زاده با اشاره به شهرک صنعتی خوی  گفت: پس از بازدید از شهرک صنعتی خوی مشاهده کردم  این شهرک یک مجموعه شاداب و سرپا بوده  و چون مرز رازی به عنوان یکی از امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرزهاست بنابراین  این مرز نیاز مبرم به توجه خاص در بخش صادرات و واردات دارد تا از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر پانزده هزار واحد نیمه تمام یا طرح توسعه یافته در کشور به بهره برداری رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اخیراً پس از بررسی‌های مشترک با وزارت جهادکشاورزی تعرفه انواع تخم کدو و آفتابگردان از 4 درصد به ده درصد افزایش یافت.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: کشاورزان خویی در بخش تخمه افتابگردان و کدو نیاز جدی به حمایت دولت دارند.

وی تصریح کرد: دشت ممنوعه خوی نیز یکی از معضلاتی است که گریبانگیر بخش صنعت و سرمایه گذاری شده و باید از سوی دولت برای حل این مشکل تدبیر عاجلی صورت گیرد

به گزارش باریش نیوز، بر اساس این گزارش کلیه مراحل نصب و راه اندازی این واحد تولیدی نساجی خوی به دست متخصصان ایرانی صورت گرفته است و با بهره برداری از طرح توسعه و نوسازی کارخانجات نساجی خوی برای دهها نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

در این کارخانه به عنوان کارخانه مادر و بزرگ‌ترین مرکز تولید محصولات نساجی شمال غرب کشور روزانه افزون بر 32 هزار متر پارچه و 20 هزار متر نخ  تولید می‌شود.

در طرح توسعه مرحله سوم این واحد تولیدی بزرگ بخش جین آن با صرف 50 میلیارد ریال سرمایه و نصب ماشین آلات جدید توسعه یافته است.

تا چندی پیش در 2 خط تولید ریسندگی و بافندگی این کارخانه بیش از 450 نفر مشغول به کار بودند که با افتتاح طرح توسعه این عدد افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش کارخانه نساجی 100 هکتاری خوی در سال 63 راه اندازی شده و حدود 80 درصد ظرفیت تولید واحد بافندگی این کارخانه به تولید پارچه‌های جین اختصاص داده شده است.

این کارخانه 75 هزار مترمربع زیربنای سرپوشیده مفید برای تولید انواع محصولات نساجی دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید