21:59|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1395 - 10:00
کد خبر: 4990

افتتاح چند کارخانه بزرگ در ارومیه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت

پیش از ظهر امروز وزیر صنعت معدن و تجارت از شرکت بزرگ صنعتی مارال صنعت جاوید و محورسازان چی‌چست در ارومیه، شهرک صنعتی فاز 3، گروه صنعتی فولاد ارومیه، شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی و طرح زاب‌سان و بازدید کرد.

افتتاح چند کارخانه بزرگ در ارومیه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت

به گزارش باریش نیوز،وزیر صنعت ،معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی  پیش از ظهر امروز در ارومیه از شرکت بزرگ صنعتی مارال صنعت جاوید و محورسازان چی‌چست در ارومیه، شهرک صنعتی فاز 3 و  شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی و طرح زاب‌سان بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح کارخانه تولید محور و قطعات تریلر در ارومیه که با حضور  قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی و با شرکت تعدادی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد صنعتی کشور برگزار شد  با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای فعال سازی واحدهای کوچک صنعتی گفت: 7 هزار واحد کوچک در کشور تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند.

محمد رضا نعمت زاده با اشاره به اینکه  پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک صنعتی تا پایان این ماه ادامه دارد گفت: تلاش می‌شود تا پایان سال واحدهای راکد مشکل دار به حداقل برسد.

وی به مزیت های استان آذربایجان غربی در صنعت اشاره کرد و افزود:  آذربایجان غربی به دلیل مزیتهای فراوانی که دارد قطعاً ظرفیت محور صنعتی شدن در کشور را دارد بنابراین دولت تلاش می‌کند فرصتهای سرمایه گذاری صنعتی در این خطه از کشور را فراهم کرند.

در این مراسم محمدرضا رستمی مدیرعامل مجموعه صنعتی مارال صنعت و شرکت محور سازان چی چست نیز اظهار داشت: پیش از این  محورهای مورد مصرف برای تولیدات کارخانه‌های تریلی در کشور از جای دیگر تأمین می‌شد اما به واسطه راه اندازی شرکت محورسازان چی چست و جذب حدود 200 نفر نیروی کاری تأمین انواع محورهای تریلی نیز در این شرکت به انجام رسیده است.

محمدرضا نعمت زاده در ادامه این سفر در ارومیه با همراهی جمعی از مدیران صنعتی ارشد کشور از گروه صنعتی فولاد ارومیه ، شهرک سرمایه‌گذاری مشترک خارجی ، شهرک صنعتی فاز 3 و طرح زاب سان بازدید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این بازدید با توضیح ویژگیهای شهرک سرمایه گذاری مشترک خارجی گفت:در این شهرک  بیشترین حجم صادرات و واردات آذربایجان غربی به ترکیه انجام می‌شود و باید از تمامی ظرفیتهای اقتصادی بین استان‌های مرزی ایران و ترکیه استفاده شود.

جعفرصادق اسکندری گفت: انجام واردات و صادرات کالاها از طریق مرزهای آذربایجان غربی و وجود منطقه آزاد اقتصادی تجاری در شهرستان ماکو طلب می‌کند که یک شهرک سرمایه‌گذار خارجی نیز در ارومیه راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به ایجاد پارک ملی سرمایه گذااشره کرد و گفت: ایجاد پارک ملی سرمایه‌گذاری صنعتی مشترک با ترکیه تاثیر غیرقابل انکاری در تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه دارد.

اسکندری خاطرنشان کرد: پارک ملی در شهرک صنعتی فاز سه ارومیه ایجاد می‌شود و با ایجاد آن ضمن دعوت و پذیرش گروه‌های سرمایه‌گذاری معتبر ترک در زمینه‌های مختلف از جمله نساجی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، مبلمان، لوازم خانگی، قطعات خودرو، برای سرمایه‌گذاران بستر بیشتری برای سرمایه‌گذاری در  داخل کشور نیز فراهم می شود.

در ادامه بازدید وزیر صنعت،معدن و تجارت  از گروه صنعتی فولاد ارومیه، علیرضا قددسی مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه با اشاره به تحریم ها گفت : اگر تحریم‌های بین المللی در کنار  تحریمهای استانی برداشته شود آمار شاغلین در واحدهای تولیدی گروه صنعتی فولاد ارومیه بیش از  7 هزار نفر می‌رسد.

وی گفت: محصولات گروه صنعتی فولاد ارومیه  لوله و پروفیل یا نورد نیست بلکه در صورت آغاز تولیدات شرکت بزرگ هلدینگ فولاد ارومیه محصولات آن می‌تواند به خارج از کشور صادر شود چراکه گروه صنعتی فولاد ارومیه متشکل از چندین شرکت عظیم است و می‌تواند تا 4 میلیون تن محصول در سال تولید کند.

علیرضا قدسی به  تولید 1500 میلیون تنی شرکت فولاد ارومیه اشاره کرد و گفت: در صورت راه‌اندازیاین واحد  می‌توان این گروه صنعتی و بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی را از مواد اولیه‌ای که از فاصله بعضاً 20 هزار کیلومتر و دورتر می‌آیند بی‌نیاز کند.

مدیرعامل گروه صنعتی فولاد ارومیه گفت: تولیدات گروه صنعتی فولاد ارومیه به کشورهای ترکمنستان، عراق، ارمنستان و افغانستان صادر می‌شود.

وی افزود: گروه فولاد ارومیه یکی از بزرگترین مجموعه های ساخت پروفیلهای صنعتی و ساختمانی و لوله‌های صنعتی از قطر 0/5 اینچ تا 120 اینچ و انواع ورقهای فولادی، شمش‌های عریض و چهارگوش و غیره در کشور است که به‌تازگی و برای نخستین بار در کشور تولید لوله‌های فولادی با قطر 2845 میلی‌متر را آغاز کرده که در واقع کشور را از واردات این نوع از محصول از خارج کشور بی‌نیاز می‌کند.

تولیدات این گروه شامل آهن اسفنجی، انواع شمش‌های فولادی چهارگوش، انواع شمش‌های فولادی گرد، انواع شمش‌های عریض (Slab)، انواع ورق‌های فولادی، انواع مقاطع فولادی و تنها واحد با قابلیت تولید شمش گرد آلیاژی به‌صورت مداوم با قطر 400 میلی‌متر در کشور است.

کارخانه فولاد ارومیه نیز که در جاده ارومیه به مهاباد واقع شده به مرز 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و ماشین آلات و تجهیزات آن از اطراف و اکناف ایران و اروپا با پشت سر گذاشتن انواع تحریمهای ظالمانه بارگیری و پس از پیمودن هزاران کیلومتر در زیر سوله‌های بزرگ کارخانه دپو شده است و فقط تا با تأمین سرمایه در گردش آن از سوی بانکها قابلیت راه اندازی دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید