04:23|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1395 - 03:41
کد خبر: 4852

با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت پنج واحد تولیدی در ارومیه افتتاح شد

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعداد پنج واحد تولیدی در ارومیه به بهره‌برداری رسید و ۸۵۰ نفر در آنها مشغول به کار شدند.

با حضور معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت پنج واحد تولیدی در ارومیه افتتاح شد

به گزارش باریش نیوز،  همزمان با هفته دولت ، پنج واحد تولیدی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارومیه افتتاح شد.

یکی از این واحدها، مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده بود که در 16 هزار و 500 متر مربع و دو هزار زیربنا و اشتغال 34 نفر به بهره‌برداری رسید.

معاون معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فولاد دنیا در دو سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تن تولید داشته است اظهار داشت: در این باره 25 تا 30 درصد آنها از ذوب مجدد ضایعات خودروهای اسقاطی بوده است.

جعفر سرقینی بیان کرد: در کشور ترکیه نیز 28 میلیون تن از فولاد تولیدی حاصل ذوب مجدد خودروهای اسقاطی بوده است.

وی با اشاره به از رده خارج شدن چهار میلیون خودرو در کشور تصریح کرد: این در حالی است که فرهنگ تولید، از وسایلی مانند خودروهای اسقاطی در کشور وجود ندارد.

واحد تولیدی لامپ های خانگی با اشتغال 800 نفر در ارومیه افتتاح شد

در ادامه، واحد تولیدی لامپ‌های خودرو و خانگی که برای 200 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است، در 2.5 کیلومتری جاده شهید کلانتری افتتاح شد.

این واحد با سرمایه‌گذاری اولیه برای پروانه به میزان هفت هزار و 700 میلیون ریال، خرید خط تولید تایوانی به ارزش 15 میلیارد ریال و نیز خرید خط تولید صفر تا صد اروپایی ساخت انگلیس به میزان 380 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی لامپ‌های خودرو و خانگی توان صادرات به کشورهای خارجی همانند آلمان، فرانسه، انگلیس و کشورهای همسایه به ارزش 30 میلیون دلار را داشته و مقدار تولید آن با سرمایه گذاری 30 میلیاردی به طور روزانه 120 هزار عدد است.

شرکت محصولات بتنی در ارومیه به بهره برداری رسید

امروز شرکت محصولات بتنی ارومیه نیز در شهرک صنعتی فاز دوم توسعه افتتاح شد و سپس واحد تولیدی ابزارآلات ساختمانی به بهره‌برداری رسید.

شرکت بازرگانی اعتماد پیشرو تجاری آذربایجان که کار تولید ابزارآلات ساختمانی را انجام می‌دهد، با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کشور آذربایجان انجام شده و 12 نفر را مشغول به کار کرده است.

تولید 10 هزار انواع فرغون در واحد تولیدی ابزارآلات ساختمانی ارومیه

این واحد با سرمایه یک میلیون و 400 هزار دلار از اواخر سال گذشته آغاز به کار کرده و ظرفیت تولیدی 10 هزار انواع فرغون، باربر، نردبان فلزی، تاب بازی کودک، انواع میز و صندلی فلزی و ترازو را دارد.

در پایان، واحد دانش بنیان ارومیه که در زمینه بازیافت زباله‌های پزشکی فعالیت می‌کند، با هدف کاهش وابستگی به ورود تجهیزات خارجی و تولید علم، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید