16:49|سه شنبه, خرداد 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 شهریور 1395 - 03:18
کد خبر: 4851

بنیاد فرهنگ وهنر در ارومیه افتتاح شد/بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان به دور از اهداف سیاسی فعالیت می‌کند

استاندارآذربایجان غربی گفت: بنیاد فرهنگ و هنر و ادب اذربایجان باید فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای کار کند.

بنیاد فرهنگ وهنر در ارومیه افتتاح شد/بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان به دور از اهداف سیاسی فعالیت می‌کند

قربانعلی سعادت در مراسم افتتاحیه شعبه استانی بنیاد فرهنگ وهنر وادب اذربایجان که در مدرسه تاریخی هدایت ارومیه برگزار شد گفت:یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا تاسیس مراکز ادبی و فرهنگی و هنری قومیت ها بود ولی دسیسه و شیطنت های ادوار مختلف دشمنان و مخالفین نظام باعث تاخیر در این مهم شد.

وی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری بیان کرد: چنین اقداماتی مصداق اقتصاد مقاومتی در زمینه فرهنگ است که رهبر معظم انقلاب بر تکیه بر داشته‌ها و توانمندی‌های خود تاکید کرده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دولت دکتر روحانی با توجه به اتخاذ تدابیر میانه روی مزیت های زیادی را در خود  نهفته است که در اینده متوجه انها خواهیم شد و مملکت با تندروی اداره نخواهد شد.

سعادت تاکید کرد:بنیاد فرهنگ و هنر و ادب اذربایجان باید فارغ از مسائل سیاسی و حاشیه ای کار کند و بنیاد پایگاه سیاسی نیست بلکه  پایگاه علمی و ادبی است و باید از مباحث فرهنگی منطقه حمایت کند.

وی ادامه داد: شکل گیری این قضیه خارج از حوزه سیاسی است و همه بخش ها را تحت تاثیر قرار می دهد و این تشکیلات مردمی با حمایت دولت در بخش های فرهنگی و ادبی و با مشارکت همه هنرمندان و ادبا  تقویت شود.

استاندار آذربایجان غربی  اظهار کرد: با توجه به تاسیس مراکز فرهنگ و هنر  و تدریس درس زبان اذری در دانشگاه ها که تازه است این نهال نو و تازه باید پاسداری  محافظت و باغبانی بشود و اگر حفظ نشود شرایط ان را از دست می دهیم.

سعادت گفت: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی کنسرت ها را در دولت قبل و هم دولت جدید برگزار میکردند، پس برخورد با کنسرت ها مربوط به اختلافات سیاسی است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی در ادامه این مراسم نیز  گفت: توجه به مفاخر استان یکی از مهم‌ترین اهداف بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان است و از این پس معرفی مفاخر ادبی و هنری منطقه بیش از پیش شتاب می‌گیرد.

وی افزود: تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌هایی بود که خلأ آن برای آشناسازی افراد و قومیت‌های مختلف با فرهنگ غنی آذربایجان احساس می‌شد.

کریمی بیان کرد: آذربایجان‌غربی نخستین استانی است که از بین چهار استان که بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌ در آنان تاسیس می‌شود آن را افتتاح و به بهره‌برداری رسانده است.

وی ضمن اشاره به اینکه جای خالی این بنیاد در جامعه بسیار احساس می‌شد گفت: توجه به حوزه ادبیات و مفاخر استان آذربایجان‌غربی از اهداف مهم این بنیاد است.

رییس هیات مدیره بنیاد فرهنگ و هنر و ادب اذریایجان نیز در این مراسم گفت:تاسیس بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان محصول وعده و تلاش دکتر روحانی و تحقق وعده ها و متعلق به همه علاقمندان و ازادی خواهان در تمام دنیاست.

عباس خورشیدی نیز تاکید کرد: بنیاد متعلق به هیچ جریان و جناح سیاسی نیست و متعلق به همه مردم ادب دوست و فرهنگی است و احیای فرهنگ اذربایجان احیای فرهنگ ایرانی است.

وی گفت:  وعده خواهم داد هیچ وقت از متصدیان بنیاد یک حرکت حاشیه ای نخواهید دید چون وظیفه ما احیا و خدمت به تاریخ اذربایجان است.

 

 

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید