04:50|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1395 - 08:34
کد خبر: 4839

وزیر نیرو:آبرسانی تانکری به بیش از 6 هزار روستا باعث شرمساری دولت است

وزیر نیرو گفت: آبرسانی تانکری به ۶۵۰۰ روستا مایه شرمساری دولت است،امروز 66 روستای آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند

وزیر نیرو:آبرسانی تانکری به بیش از 6 هزار روستا باعث شرمساری دولت است

به گزارش باریش نیوز، حمید چیت‌چیان پیش از ظهر امروز  در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 66 پروژه آبرسانی روستایی آذربایجان غربی که با حضور  جمعی از مردم در مسجد روستای "یورقانلو" در حومه ارومیه برگزار شد، گفت: وضعیت تامین آب در بخشی از روستاهای کشور وخیم است و ۱۵ سال خشکسالی سبب خشک شدن بسیاری از قنات‌ها و محروم شدن روستاییان کشور از نعمت آب شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: آبرسانی تانکری به ۶۵۰۰ روستا مایه شرمساری دولت است اما امروز در سومین سال از خدمت دولت یازدهم ۶۶ روستای آذربایجان غربی به‌صورت همزمان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

وی با اشاره  با همکاری نمایندگان مجلس یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در جهت آبرسانی به چشمه‌های کشور اختصاص یافته است ادامه داد: برای این منظور در سال ۹۵ متعهد شده‌ایم آب شرب ۲ هزار و ۷۰۰ روستا را تامین کنیم.

وزیر نیرو گفت : امسال طرح‌های متعددی در حوزه وزارت نیرو در استانهای مختلف کشور در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که از جمله آنها افتتاح 10 تصفه‌خانه در کل کشور بود که یکی از مدرن‌ترین آنها امروز در نقده افتتاح شد.

وزیر نیرو در رابطه با دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش وزارت نیرو افزود: احداث ۲۱ سد با ظرفیت ذخیره سازی بالغ بر چهار میلیارد معکب آب، مجهز ساختن ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی به آبیاری مدرن، اجرای ۱۲ طرح بزرگ آبرسانی، احداث ۶ تصفیه خانه بزرگ آب، بهره برداری از ۳۸ واحد نیروگاهی تولید برق و بهره مندی سه هزار ۸۰۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی از جمله دستاوردهای دولت در حوزه وزارت نیرو بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه باعث شوری آب های روستاهای آذربایجان غربی شده است.

کاظم محمدی اقدم افزود: این مشکل را در ۵۸ روستای استان با اقدامات تامین آب از روستاهای دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال حل کردیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر روستاهای آذربایجان غربی بحث فلزات سنگین است که برای حل این مشکل ۱۷ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه برای حل این مشکل تصویب شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته نیم متر افزایش یافته است که این امر نشان دهنده بهبود این تالاب بین المللی است.

هادی بهادری ادامه داد: امیدوارم که در سالجاری نیز بودجه ای برای پروژه های آبرسانی روستاهای آذربایجان غربی در نظر گرفته شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید