07:25|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 06 شهریور 1395 - 03:29
کد خبر: 4831

وزیر نیرو خبر داد:ساخت چهار سد در حاشیه دریاچه ارومیه متوقف شده است

وریز نیرو در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از متوقف شدن چهار سد در حوضه آبریز  دریاچه ارومیه خبر داد.

وزیر نیرو خبر داد:ساخت چهار سد در حاشیه دریاچه ارومیه متوقف شده است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز،حمید چیت چیان روز جمعه در نشست خبری که در فرودگاه ارومیه برگزار شد با اشاره به برنامه ها و طرح های خود در سفر  یک روزه خود به  آذربایجان غربی گفت:کلنگ زنی شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد پیرانشهر، شروع عملیات اجرایی سد کانی سیب، کلنگ زنی حفاری تونل دوم انتقال آب به دریاچه ارومیه، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب نقده و آبرسانی به 66 روستای استان از جمله این طرح هاست.

وزیر نیرو به طرح های وزارت نیرو در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این هفته 16 پروژه انتقال و توزیع برق با 700 میلیارد ریال اعتبار، 2 سد در خراسان شمالی و اصفهان، 14 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی سدها، آبرسانی به 872 روستا، 10 تصفیه خانه آب و 6 تصفیه خانه فاضلاب و یک هزار و 435 مگاوات نیروگاه تولید برق به بهره برداری می رسد.

وی به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: داد: امروز تراز دریاچه ارومیه 54 سانتیمتر، میزان آب موجود 960 میلیون متر مکعب و سطح دریاچه یک هزار و 25 کیلومتر مربع بیشتر از روز مشابه سال گذشته است.
 
چیت چیان ادامه وی در خصوص سدهای حاشیه ای دریاچه ارومیه گفت: طبق مصوبات ستاد احیا، ساخت چهار سد در حاشیه این دریاچه متوقف شده و تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشده است.
وی در خصوص راه اندازی نیروگاه برق در کنار آبشار سوله دوکل ارومیه و نگرانی طرفداران محیط زیست از این امر اظهار کرد: ما هیچ طرحی را با شائبه تخریب محیط زیست انجام نمی دهیم و در صورت آغاز اجرای طرح های عمرانی نیز، آن را در سوله دوکل متوقف می کنیم.
وزیر نیرو افزود: آذربایجان غربی در حال حاضر به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است و همه توان دولت برای بهبود وضعیت این استان و دیگر استان های کشور معطوف است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید