14:11|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 05:59
کد خبر: 4758

در هر مکانی فساد و مشروبات الکی باشد مثلث شوم استکبار با محوریت مواد مخدر شکل میگیرد

صبح امروز سرهنگ اکبری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان آذربایجان غربی طی نشستی از عملکرد5ماه پلیس مبارزه با مواد  مخدر گفت.

در هر مکانی فساد و مشروبات الکی باشد مثلث شوم استکبار با محوریت مواد مخدر شکل میگیرد

 

به گزارش  سرویس اجتماعی باریش ,سرهنگ اکبری در نشست خبری امروز  گفت:در مبارزه با مواد مخدر  در سال جدید انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شده است و طبق آمار97درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشته ایم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدرگفت:در 4ماهه سال95  بیش از 1تن مواد مخدر سنتی و بیش از 4تن مواد مخدر صنعتی  کشف شده است که 37درصد  آمار کشفیات  افزایش داشته است و31باند در این راستا متلاشی شده است که  در این رابطه5395نفر دستگیر شده است که از این تعداد 295نفر قاچاقچی 1709نفر توزیع کننده و 3391نفر معتاد و کارتن خواب میباشد که 52درصد افزایش دستگیری نسبت به سال گذشته داشته ایم.


سرهنگ اکبری درباره میزان مصرف انواع مواد های مخدر گفت:باتوجه به بررسی های صورت گرفته متوجه شدیم  گرایش به شیشه و تریاک کاهش پیدا کرده است ولی متاسفانه گرایش اعتیاد به قرص های رونگردان و حامی مواد مخدر  به شدت رو به افزایش و نگران کننده و این مهم بدلیل خوشگذرانی و پرورش اندام وجمع هاومهمانی های  دوستانه  بیشتر سرایت پیدا کرده است.

 

سرهنگ کریم اکبری درباره علت وجود پدیده مصرف مواد مخدر گفت :هر مکانی فساد و مشروبات الکی باشد مثلث شوم استکبار با محوریت مواد مخدر شکل میگیرد.


سرهنگ کریم اکبری رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات در حوزه مواد مخدر و قرص های روانگردان را بیکاری و عدم اشتغال جوانان اعلام کرد و گفت : مواد مخدر جزو اولویت های جرایم در استان نیست و در درجه ششم قرار دارد ولی ناجا  با تلاش های خود  در امر مبارزه با مواد مخدر بسیج شده  و پلیس با تمام قدرت در این راه مبارزه می کند.

 

سرهنگ کریم اکبری  68 درصد جرایم مواد مخدر را مربوط به شهرستان ارومیه عنوان کرد و گفت : شهرستان های خوی , بوکان , میاندواب, ماکو و... دارای بیشترین مصرف استفاده قرص های روانگردان است.

سرهنگ کریم اکبری در پابان گفت:ریشه کن کردن مواد مخدر در استان غیرممکن است چون محوریت حرکت  بشریت در زندگی یا خیر یا شر هست ولی ما میتوانیم با اقدامات خود تا حدود بسیار زیادی  عرضه مواد مخدر را برای مواد فروشان و خریداران سخت کنیم .

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید