14:11|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 02:34
کد خبر: 4749

همکاری بیش از یک هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان از همکاری بیش از یک هزار نفر در قالب طرح سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ در آذربایجان غربی خبر داد.

همکاری بیش از یک هزار نفر در سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی

به گزارش باریش نیوز,  ناصر حضرتی پر در گفت‌وگویی با تشریح نحوه اجرای سرشماری نفوس و مسکن 95 در آذربایجان غربی اظهار داشت: مأموران آمارگیر طرح سرشماری نفوس و مسکن استان به جمع آوری اطلاعات 17 شهرستان، 41 شهر، 40 بخش، 13 دهستان و دو هزار و 900 آبادی آذربایجان غربی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود، گفت: سرشماری‌ها در جهان به منظور کسب اطلاعات جامع و به روز در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... انجام می‌شود تا در برنامه ریزی‌های آتی مورد استفاده قرار گیرند.

حضرتی‌پر با اعلام اینکه کسب اطلاعات صحیح و جامع نیازمند همکاری خانوارها است، تصریح کرد: در سال 1335، جمعیت استان آذربایجان غربی 778 هزار نفر بود که پیش بینی می‌شود در سرشماری سال جاری به 3 میلیون و 300 هزار نفر برسد.

مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن 95 در آذربایجان غربی با اعلام اینکه این سرشماری برای اولین بار در کشور به دو روش اینترنتی و حضوری اجرا می‌شود، از اجرای مرحله اینترنتی طرح در روزهای سوم تا 24 مهر خبر داد و افزود: در روش خود تکمیلی، خانوارها با مراجعه به سایت اینترنتی سرشماری، اطلاعات مورد درخواست را وارد سامانه کرده و کد رهگیری دریافت می‌کنند تا هنگام مراجعه مأمور، آن را تحویل دهند.

وی با اعلام اینکه مرحله حضوری و خانه به خانه سرشماری از 25 مهر تا 25 آبان خواهد بود، گفت: مأموران آمارگیر در این بازه زمانی برای کسب اطلاعات و ثبت آنها در تبلت هایی که در اختیار دارند، به درب خانه‌های شهروندان مراجعه می‌کنند.

حضرتی‌پر با اعلام اینکه سامانه جذب نیروی همکار برای فعالیت در طرح سرشماری فعال شده است افزود: سامانه‌ای به آدرس اینترنتی http://s95.sci.org.ir در اختیار متقاضیان قرار دارد که می‌توانند در صورت تمایل به همکاری در این طرح، با تکمیل مشخصات نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: در برنامه زمانی سرشماری، فرصت اصلاح و یا راستی آزمایی اطلاعات برای هر دو شیوه ثبت نام اینترنتی و حضوری وجود دارد.

حضرتی‌پر با بیان اینکه طرح سرشماری، یک میثاق ملی برای بهره مندی تمام اقشار جامعه از نتایج آن است، افزود: براساس قانون 7 مرکز آمار ایران، تمامی اطلاعات و داده‌هایی که از افراد دریافت می‌شود، کاملاً محرمانه بوده و در اختیار هیچ نهاد و سازمانی قرار نمی‌گیرد و به صورت کلی و جهت برنامه ریزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تسنیم

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید