13:40|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 02:12
کد خبر: 4747

دریاچه ارومیه رو به بهبود است/افتتاح از خط انتقال آب به قره باغ

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سالهای اخیر مشکلات دریاچه ارومیه مردم را تهدید می کرد که با اجرای طرح های مختلف شرایط دریاچه ارومیه رو به بهبود است.

دریاچه ارومیه رو به بهبود است/افتتاح از خط انتقال آب به قره باغ

به گزارش باریش نیوز, قربانعلی سعادت ظهر شنبه در آیین بهره برداری از پروژه خط انتقال آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ با بیان اینکه با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در زمینه احیای دریاچه ارومیه افزود: هم اکنون وضعیت دریاچه ارومیه با توجه به اجرای طرح های احیا رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه  دولت تدبیر و امید در جهت اتمام پروژه های عمرانی و اقتصادی سطح استان حمایت می کند عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری دستگاههای اجرایی استان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش نموده و در این راستا با بهره گیری از تکنولوژهای روز دنیا استعدادهای موجود در استان را مدیریت کرده و سرمایه گذاری مناسب در این راستا انجام دهند.

سعادت با اشاره به توقف اجرای پروژه سد نازلو از سوی  ستاد احیای دریاچه ارومیه، ابراز امیدواری کرد که این پروژه در آینده بتواند با تغییر اهداف در جهت حل معضلات آبی بخش انزل شهرستان ارومیه و تامین آب منطقه نقش اساسی خود را درجهت جلوگیری از پدیده مهاجرت ایفا کند.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی پروژه، کمبود آب را از مهمترین مشکلات استان دانست و افزود در این راستا باید اقدامات جدی و برنامه ریزی اساسی در جهت استفاده مناسب از منابع آبی استان انجام شود.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود گفت: این دو رژیم با هزینه پول های زیاد در حال احیای نیروهای ضد انقلاب و منافقین علیه کشور ما هستند چرا که سران این دو رژیم از تاثیرگذاری و نفوذ جمهوری اسلامی ایران بر کشور های مختلف دنیا و بویژه کشورهای منطقه هراس دارند.

پروژه خط انتقال آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی قره باغ به میزان ۳.۷ میلیون متر مکعب در سال با خط انتقال و لوله گذاری به طول ۱۳.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید