14:11|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 02:10
کد خبر: 4733

محکومیت میلیاردی برای قاچاقچیان گوشی و البسه در آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت یک میلیارد و 116 میلیون ریالی برای قاچاقاچیان کالا در شهرستان‌های نقده و میاندوآب خبر داد.

محکومیت میلیاردی برای قاچاقچیان گوشی و البسه در آذربایجان غربی

محمد اقوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی شهرستان‌های نقده و میاندوآب طی دور روز گذشته اقدام به رسیدگی به دو پرونده قاچاق در این شهرستان‌ها کرده‌اند.

وی ادامه داد: میزان محکومیت متهمان این پرونده‌های قاچاق طبق اعلام شعب تعزیرات حکومتی این شهرستان‌ها مبلغ یک میلیارد و 116 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی به تشریح یکی از پرونده‌های قاچاق رسیدگی شده اشاره کرد و گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالای فاقد مجوز از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور در ایست و بازرسی نقده یک دستگاه خودرو سواری توقیف شد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی نقده در بازرسی از این خودرو تعداد 184طاقه پارچه خارجی را کشف و پس از سیر مراحل قانونی با شکایت و اعلام جرم گمرک به تعزیرات حکومتی نقده ارجاع کردند.

اقوامی افزود: بنا بر گزارش رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز این شهرستان متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا  به پرداخت 562میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

وی به دومین پرونده قاچاق رسیدگی شده در تعزیرات حکومتی استان که در تعزیرات حکومتی میاندوآب مورد رسیدگی قرار گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: این پرونده قاچاق مربوط به قاچاق گوشی تلفن همراه است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: این پرونده نیز توسط ماموران انتظامی کشف و ضبط شده است، ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از خودروهای عبوری یک دستگاه خودرو سواری را به ظن قاچاق متوقف کردند.

این مسؤول افزود: ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب ضمن بازرسی از یک دستگاه خودرو تعداد 292 دستگاه گوشی تلفن همراه را به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند و در این راستا تشکیل پرونده دادند.

اقوامی افزود: این پرونده قاچاق پس از تشکیل پرونده مقدماتی با اعلام جرم گمرک جهت رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان میاندوآب ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بنا بر اعلام رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز میاندوآب متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا   متهم این پرونده قاچاق علاوه بر ضبط کالا به پرداخت 604 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید