09:47|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1395 - 02:20
کد خبر: 4524

بازدید از بزرگترین پروژه ی انبار نفت شمالغرب کشور

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بزرگترین پروژه ی انبار نفت شمالغرب کشور بازدیدکردند.

بازدید از بزرگترین پروژه ی انبار نفت شمالغرب کشور

به گزارش باریش نیوز، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، پروژه ی نفت انبار ارومیه را یکی ازاستراتژی ترین پروژه های مدیریت بحران منطقه برشمرد و گفت:با بهره برداری از این پروژه ،ظرفیت مخازن استراتژیک انبارهای نفت استان به میزان بالغ بر119میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

بمنظور تسریع در روند بهره برداری از پروژه انبار نفت ارومیه دکتر بهادری نماینده مردم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از انبار نفت شماره ۲ ارومیه بازدید نمود. سیدهادی بهادری گفت: با توجه به پیشرفت ۹۵ درصدی بزرگترین پروژه انبار نفت شمال غرب کشور پیمانکار پروژه باید هرچه سریعتر نسبت به تحول موقت پروژه اقدام نماید وی ضمن بازدید از بخشهای مختلف انبار نفت تصریح کرد پروژه انبار نفت ارومیه یکی از استراتژی ترین پروژه های مدیریت بحران منطقه محسوب شده و با بهره برداری از آن ظرفیت مخازن استراتژیک انبارهای نفت استان اذربایجان غربی به میزان بالغ بر ۱۱۹ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

وی ضمن بررسی آخرین وضعیت پروژه خاطرنشان ساخت: دسترسی راحت تر، حل مشکلات ناشی از ترافیک، و احداث پروژه با موارد ایمنی و استانداردهای بسیار بالا در کنار رعایت ضوابط کامل زیست محیطی از مهم‌ترین مزایای طرح انبار مرکزی ارومیه است. 

بر پایه این گزارش احمد مجرد مدیر منطقه ارومیه درباره این پروژه گفت: پروژه احداث انبار نفت ارومیه در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری ارومیه قرار گرفته است.وی اظهار کرد: ظرفیت ذخیره سازی این انبار ۱۱۹ میلیون لیتر است و می توان در آن انواع فرآورده های نفتی را ذخیره کرد.

وی افزود: در این انبار جدید، ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور تعبیه شده است.

مجرد در خصوص ویژگیهای فنی پروژه گفت: چهار مخزن نفت سفید آن به صورت دو منظوره طراحی شده که می توان برای ذخیره سازی فرآورده های نفتی بنزین و نفت گاز استفاده کرد و همچنین این پروژه دارای امکانات پیشرفته در ۳۸ نقطه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی و سیستم پیشرفته آتش نشانی است و تمامی مراحل مهندسی، خرید، ساخت، نصب و راه اندازی این انبار نفت توسط پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی انجام شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه ضمن ذخیره سازی مطلوب فرآورده های نفتی میزان صادرات نیز از مرزهای منطقه افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و این یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی منطقه محسوب میگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید