07:06|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 مرداد 1395 - 02:08
کد خبر: 4522

مانور اطفای حریق مراتع شمال آذربایجان غربی در شهرستان خوی برگزار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوی گفت: نخستین بار مانور اطفای حریق مراتع شمال آذربایجان غربی در این شهرستان با موفقیت برگزار شد.

مانور اطفای حریق مراتع شمال آذربایجان غربی در شهرستان خوی برگزار شد

به گزارش باریش نیوز، حمید سخائی فر روز دوشنبه در حین برگزاری مانور اطفای حریق مراتع در روستای بیلوار شهرستان خوی اظهار کرد: در جهت ارزیابی توان یگان های حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های شمال استان در کنترل و مهار آتش سوزی در مراتع، نخستین مانور اطفای حریق مراتع به مرکزیت این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: این مانور برای ارزیابی توان نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین توان نیروهای امدادی و تخصصی شهرستان های شمال استان در مهار و کنترل آتش سوزی در مراتع برگزار شد.
وی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و مرتعداران در اطفای حریق و همکاری دستگاه های امدادی و تخصصی شمال استان با یگان های حفاظت در کنترل و مهار آتش سوزی در مراتع از مهم ترین محورهای این مانور بود که در مدت 45 دقیقه با موفقیت اجرا شد.
حسین سیوانی اصل فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خوی هم در این مانور گفت: هدف از اجرای این مانور ایجاد هماهنگی بین نیروهای عمل کننده با یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان های شمال استان در مهار و کنترل آتش سوزی در مراتع بود که با موفقیت انجام شد.
سرهنگ ابراهیم پور فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در این مانور با بیان اینکه برای اولین بار در استان امسال 10 دستگاه خودروی اطفای حریق تهیه و در بین ادارات استان توزیع شده است، گفت: برنامه ریزی شده است که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی پایگاه هوائی اطفای حریق استان به مرکزیت ارومیه شروع شود.
به گزارش ایرنا، در این مانور 300 تن از نیروهای یگان حفاظت و نیروهای امدادی و تخصصی با هم همکاری کرده و توان خود را در مهار آتش سورزی در مراتع به نمایش گذاشتند.
آذربایجان غربی بیش از 2 میلیون و 700 هزار هکتار مرتع دارد که مهار و کنترل اطفای حریق احتمالی در این مراتع نیاز به امکانات اطفای حریق جدید دارد.
شهرستان در 134 کیلومتری شمال ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

ایرنا

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید