10:02|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1395 - 08:08
کد خبر: 4514

عامل هتک حرمت فضای مجازی در ارومیه دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل هتک حرمت فضای مجازی در شهرستان ارومیه خبر داد.

عامل هتک حرمت فضای مجازی در ارومیه دستگیر شد

به گزارش باریش , حسن کوره‌بلاغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پی شکایت چندین نفر در شهرستان ارومیه مبنی بر اینکه فرد یا افراد به هویت نامعلوم با به دست آوردن عکس‌ها و تصاویر خصوصی از وی در فضای مجازی، قصد اخاذی از آنان را دارند، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتای استان با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط کارشناسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود را سودجوئی و سواستفاده از کاربران عنوان کرد.

این مسؤول افزود: متهم پس از سیر مراحل مقدماتی و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

کوره‌بلاغی به شهروندان توصیه کرد به هیچ وجه به افراد غریبه در اینترنت اعتماد نکنند و همچنین عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خصوصی خود را در اینترنت منتشر و آن در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای توسط کاربران فضای مجازی تاکید کرد و از کاربران خواست در صورت مواجهه با ایجاد مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به پلیس فتای استان گزارش دهند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی به کسانی که قصد ایجاد مزاحمت در فضای مجازی دارند هشدار داد که تخلفات آنان دور از دسترس پلیس فتا نبوده و در صورت هرگونه ایجاد مزاحمت برای کاربران توسط  پلیس فتا دستگیر و به مقامات قضائی تحویل خواهند شد.

این مسؤول از کاربران فضای مجازی خواست بر روی گوشی یا کامپیوتری که با آن وارد فضای مجازی می‌شوند آنتی ویروس قوی نصب کرده و این آنتی ویروس را آپدیت کنند.

کوره‌بلاغی گفت: اگر کاربران فضای مجازی با وب سایت‌های جعلی، سایت‌هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی، کلاهبرداری‌های اینترنتی و جعل عنوان روبه رو شدند از طریق آدرس Cyberpolice.ir به پلیس فتا اطلاع دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید