19:08|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 03 مرداد 1395 - 07:57
کد خبر: 4511

سارق حرفه‌ای خودروهای ارومیه دستگیر شد

فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در این شهرستان با 20 فقره سرقت خبر داد.

سارق حرفه‌ای خودروهای ارومیه دستگیر شد

به گزارش باریش نیوز, حسین صمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در ارومیه، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق شدند سارق را شناسایی کنند، در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد که متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار هستند.

فرمانده انتظامی ارومیه خاطرنشان کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران به صورت نامحسوس، وی را تحت نظر قرار داده و موفق شدند شب گذشته حین سرقت دستگیر کنند.

این مسؤول ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل شد و متهم در بازجویی‌های فنی و پلیسی به 20 فقره سرقت محتویات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کرد.

صمدپور تصریح کرد: ماموران انتظامی ارومیه در این راستا یک نفر متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل دادند.

وی بر ضرورت توجه مالکان خودرو به توصیه‌های پلیسی تاکید کرد و از صاحبان خودروها خواست با رعایت نکات ایمنی از اموال خویش محافظت کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه با بیان اینکه بیش از 84 درصد از خودروهای به سرقت رفته مربوط به خودروهای مدل پایین است، به رانندگان اینگونه خودروها توصیه کرد که خودروی خود را به لوازم ایمنی همچون، دزدگیر، سوییچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوییچی مجهز کنند.

این مسؤول بر ضرورت به همراه داشتن مدارک خودروها نیز تاکید کرد و به رانندگان هشدار داد که به همراه نداشتن مدارک خودرو تخلف محسوب شده و رانندگانی که مدارک خودروی خود را به همراه نداشته باشند خودروی آنان توقیف خواهد شد.

صمدپور با تاکید بر اینکه به همراه داشتن مدارک خودرو به منزله این است که رانندگان مدارک خودروی خود را در داخل خودرو جای بگذارند،تصریح کرد: بسیاری از رانندگان تصور می‌کنند که به همراه داشتن مدارک خودروی خود در داخل اتومبیل خطری برای آنان ندارد در حالی اگر خودروی اینگونه رانندگان به سرقت برود سارقان می‌توانند به راحتی از خودروی آنان استفاده کنند.

وی افزود: بیش از 84 درصد از سارقان خودروهای سواری در این شهرستان به راحتی با خودروی به سرقت رفته تردد می‌کنند علت این موضوع این است که صاحبان خودروها با سهل‌انگاری مدارک را داخل خودروها جای گذاشته و سبب راحتی سارقان شده‌اند.

فرمانده انتظامی ارومیه به رانندگان توصیه کرد که به هیچ وجه اسناد و مدارک و همچنین اشیای قیمتی و یا حتی کیف خود را داخل خودرو جا نگذارند زیرا این امر سبب وسوسه سارقان برای سرقت خودرو می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید