20:01|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 11:30
کد خبر: 4491

کشف 350 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در محور تکاب به شاهین‌دژ

فرمانده انتظامی تکاب از کشف 350 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در محور تکاب به شاهین‌دژ و دستگیری یک نفر متهم خبر داد.

کشف 350 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در محور تکاب به شاهین‌دژ

به گزارش باریش نیوز، رضا ظهیریان اظهار داشت: ماموران انتظامی تکاب حین گشت‌زنی در محور تکاب به شاهین‌دژ به یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد 350 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در مارک‌های مختلف را کشف و ضبط کرده و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده کردند.

فرمانده انتظامی تکاب تصریح کرد: ماموران انتظامی تکاب در این زمینه یک نفر متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل بعدی تحویل مقامات قضائی دادند.

این مسؤول ادامه داد: قاچاق یکی از پدیده‌هایی است که رواج آن در جوامع موجب نابودی بخش‌های اقتصادی می‌شود پس برخورد با این پدیده یک وظیفه همگانی بوده و پلیس امیدوار است که مردم هم دوشادوش سبزپوشان انتظامی با مقابله جدی فعالیت را برای عده‌ای افراد سودجو تنگ‌تر کند.

ظهیریان ادامه داد: قاچاق سیگار در این میان علاوه بر صدمات اقتصادی در جامعه سبب به خطر افتادن جان مصرف‌کنندگان می‌شود زیرا که سیگارهای قاچاق تولید شده به هیچ وجه از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و در مواد به کار برده آن از مواد شیمیایی فراوانی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مردم تکاب انتظار می‌رود به هیچ وجه از اینگونه سیگارها مصرف نکرده و در صورت مشاهده و یا اطلاع از دپو و یا فروش سیگارهای خارجی قاچاق مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 در اختیار ماموران انتظامی این شهرستان قرار دهند.

فرمانده انتظامی تکاب بر ضرورت پیشگیری از مصرف دخانیات نیز تاکید کرد و از مسؤولان درخواست کرد تمام تلاش خود را در جهت مقابله با مصرف سیگارهای قاچاق انجام داده و با ارائه راهکارهای موثر نظیر ممنوعیت فروش سیگار برای افراد زیر 18 سال و همچنین ممنوعیت مصرف سیگار در اماکن عمومی در جهت پیشگیری از رواج مصرف دخانیات در بین افراد نوجوان و جوان جامعه گام اساسی بردارند.

این مسؤول بر ضرورت توجه خانواده‌ها خصوصا والدین بر رفتار نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از افراد این قشر به دلیل اینکه با افراد ناباب رفت و آمد می‌کنند موجب اغفال قرار گرفته و متاسفانه در برخی از موارد شاهد هستیم که آنان به سوی مصرف دخانیات و یا حتی مواد مخدر روی می‌آورند لذا از خانواده‌ها انتظار می‌رود دقت لازم در تربیت فرزندان خود داشته باشند.

ظهیریان گفت: یکی از مهم‌ترین تهدیدهایی که مصرف دخانیات برای افراد جامعه به دنبال دارد مبتلا شدن به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان ریه بوده لذا باید توجه داشته باشیم که مصرف دخانیات ارتباط مستقیم با میزان مرگ و میر دارد.

فارس

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید