13:21|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 14:32
کد خبر: 4320

برگزاری جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی

سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی استان اذربایجان غربی صبح امروز سه شنبه در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

برگزاری جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی

به گزارش باریش نیوز ,‌ در آستانه هفته عفاف و حجاب سومین جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و استان آذربایجان غربی صبح امروز سه شنبه 15 تیر در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از مدیران و مسئولین استان برگزار شد ,‌ حضار به بیان برنامه های ویژه ایام هفته عفاف و حجاب پرداختند.

در آغاز جلسه هوشنگ عطاپور مديركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربايجان غربی با تبیین اهداف جلسه به صورت تیتر وار به برنامه های دستگاه های مختلف در ایام هفته عفاف و حجاب اشاره کرد.

 

سرهنگ جلیل وحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به نزدیکی سالروز واقعه گوهرشاد , و برگزاری تجمع مدافعان حریم خانواده در دفاع از حجاب گفت : تجمع مردمی روز 21 تیر در اعتراض به بدحجابی و با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خواهد بود و جزئیات آن در روزهای آتی از طریق رسانه های اعلام خواهد شد. وی با اشاره به وضعیت فرهنگی جامعه و پوشش زنان و دختران گفت : من معتقدم که اگر قرار باشد استانی را به عنوان مرکز و پایتخت عفاف و حجاب ایران انتخاب کنند باید آذربایجان غربی به عنوان استان نمونه در این زمینه انتخاب شود. اما جای افسوس دارد که بعضا صحنه هایی در شهر میبینیم که در هیچ کجای کشور دیده نمیشود , حیف است که بعضا مسافرانی که و صحنه هایی ببیند و خیابان های ارومیه را با شمال شهر تهران مقایسه کند. وی در ادامه با توجه به هفته حجاب و عفاف از ادارات و ارگان های دولت خواست تا بستر مناسب برای رواج و زمینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف را ایجاد کنند و از دستگاه های دولت خواست تا تمام تلاش خودشان باری بهتر برگزار شدن برنامه های هفته عفاف و حجاب صرف کنند.

 

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی به عنوان دیگر سخنران جلسه از برنامه های هفته حجاب و عفاف با عنوان «آغاز کار» یاد کرد و گفت : باید این هفته را شروع کار بدانیم و بسیاری از برنامه های این هفته را در طول سال اجرا کنیم. وی با اشاره به زمینه سازی برگزاری مراسم 21 تیر گفت : هدف ما این است که بگوییم جامعه ایران عموما طرفدار حجاب هستند. و همه ما در دستگاه های دولتی در زمینه برگزاری برنامه های این هفته باید همکاری کنیم. رادفر با اشاره پدیده شبکه های مجازی گفت : با توجه به برخی پدیده های نو مانند بحث مدلینگ و... باید مدیریت مناسب در فضای مجازی از جمله محتوا سازی و اشتراک گزاری مناسب صورت بگیرد. باید به این نکته توجه داشت که بحث حجاب مختصص ایران و اسلام نیست. در نمونه داخلی اگر به دیوار نگاره های تخت جمشید نگاه کنید تمام زنان را با حجاب و پوشش کامل میبینیم , در آثار تاریخی مصر هم زنان با حجاب دیده میشود , راهبه های مسیحی و یهودی کاملا محجبه هستند , در تصاویر و عکسهای قدیمی اروپا زنان با پوشش دیده می شوند. پس حجاب همواره با نوع بشر همراه بوده و در ذات انسانها است.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد کریمی مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در سخنانی اظهار داشت‌: اینکه یک هفته در سال را با نام هفته حجاب و عفاف نامگزاری کرده اند نشان از همیت این مسئله دارد. وی در ادامه با اشاره با فضای مجازی و آغاز فصل تعطیلات تابستان گفت : در مورد محتوا سازی و نشر مطالب در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده که در این زمینه نیاز به حمایت بیشتر از جوانان و علاقه مندان است. با توجه به آغاز فصل تابستان و زمان فراغت دانش آموزان خانواده باید کنترل بیشتری بر تفریحات کودکان خود خصوصا بازی های رایانه ای داشته باشند.

 

در ادامه جلسه هر یک از حاضرین به دغدغه ها و نیازهای جامعه و برنامه های دستگاه های دولتی در هفته حجاب و عفاف و حتی در تمام طول سال پرداختند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید