06:26|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 11:54
کد خبر: 4314

کشف بیش از 7000 عدد قرص غیرمجاز در ماکو

فرمانده انتظامی ماکو از کشف 7 هزار و 850 عدد قرص غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

کشف بیش از 7000 عدد قرص غیرمجاز در ماکو

محمد احمدی ,فرمانده انتظامی ماکو, خبر داد:: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیری انواع داروهای غیرمجاز در شهرستان ماکو، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی ماکو قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شده و با کسب مجوز قضائی اقدام به بازرسی از مخفیگاه وی کردند.

فرمانده انتظامی ماکو خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از مخفیگاه این متهم مقدار 7 هزار و 850 عدد قرص غیرمجاز را کشف و ضبط کرده و در این رابطه اقدام به تشکیل پرونده کردند و متهم را جهت بازجویی به مقر پلیس منتقل کردند.

این مسؤول به ارزش ریالی قرص‌های غیرمجاز کشف شده از مخفیگاه متهم دستگیر شده اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی این قرص‌ها مبلغ 100 میلیون ریال برآورد شده است.

احمدی تصریح کرد: ماموران انتظامی ماکو در این رابطه یک نفر متهم را دستگیر کرده و پس از بازجویی‌های انجام شده در مقر پلیس ماکو وی را به مقامات قضائی شهرستان ماکو تحویل دادند.

وی با بیان اینکه قاچاق قرص صدمه جدی بر سلامت افراد وارد می‌کند، افزود: بسیاری از قرص‌های که از طریق قاچاق وارد می‌شوند از قرص‌های روانگردان هستند، افزود: قاچاقچیان دارو با هدف قرار دادن جوانان خصوصا دانشجویان دانشگاه‌ها سبب رخنه کردن اعتیاد در جامعه و در بین جوانان می‌شوند.

فرمانده انتظامی ماکو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق دارو تهدید جدی برای سلامت شهروندان است، لذا شایسته است مسؤولان مربوطه با اتخاذ راهکارهای علمی و عملی با این پدیده شوم با جدیت برخورد کرده و زمینه ایجاد سلامت را در جامعه فراهم کنند.

این مسؤول بر ضرورت همکاری  و مشارکت مردم با ماموران انتظامی تاکید کرد و گفت: از مردم انتظار می‌رود همکاری لازم را با ماموران انتظامی داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

احمدی با اشاره به اینکه مصرف داروهایی که از طریق غیرمجاز وارد کشور می‌شود صدمه جدی بر روی سلامت افرا وارد می‌کند، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود از خرید داروهای مورد نیاز خود به هیچ وجه از داروهای غیرمجاز استفاده نکرده و برای خرید داروهای خود به داروخانه‌های معتبر مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی ماکو به شهروندان هشدار داد که از خرید داروهای که از طریق شبکه‌های ماهواره و اینترنت و همچنین شبکه‌های اجتماعی و یا از تهیه دارو از عطاری‌ها جدا خودداری کنند.

منبع : خبر فارسی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید