23:53|سه شنبه, خرداد 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 تیر 1395 - 09:47
کد خبر: 4305

بیش از یک تن گردو و کشمش خارجی قاچاق در بوکان کشف شد

فرمانده انتظامی بوکان از کشف یک تن و 340 کیلوگرم گردو و کشمش خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

بیش از یک تن گردو و کشمش خارجی قاچاق در بوکان کشف شد

به گزارش باریش نیوز , بهزاد بندریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماموران انتظامی بوکان در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این دستگاه خودرو سواری مقدار یک تن و 120 کیلوگرم گردوی خارجی قاچاق و 220 کیلوگرم کشمش قاچاق را که جمعا به مقدار یک تن و 340 کیلوگرم بوده را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی بوکان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی بوکان پس از کشف این محموله قاچاق متهم دستگیر شده را جهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس این شهرستان منتقل کردند.

این مسؤول به میزان ارزش ریالی این محموله قاچاق مکشوفی اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی این محموله قاچاق 500 میلیون ریال برآورد شده است.

بندریان تصریح کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در این راستا یک نفر متهم را دستگیر و یک دستگاه خودرو سواری را توقیف کرده و پرونده را جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل دادند.

وی افزود: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت‌های این فرماندهی قرار گرفته شده است و ماموران خدوم انتظامی تمام تلاش خود را جهت ریشه‌کن کردن قاچاق در این شهرستان انجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی بوکان ادامه داد: با توجه به اینکه شعار امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است لذا باید با ریشه‌کن کردن قاچاق کالا که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم آوریم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه داشته باشیم که تنها راهکار برای رشد اقتصاد کشور و مقاوم کردن اقتصاد در جامعه باید زمینه لازم برای بهبود تولیدات را در کشور ایجاد کرد و با هم طراز کردن محصولات تولیدی کشور با کشورهای خارجی بتوان به رشد و پویایی اقتصاد دست یافت.

بندریان بر ضرورت مشارکت همه جانبه مردم با ماموران انتظامی بوکان در جهت تحقق این امر تاکید کرد و گفت: از مردم بوکان انتظار می‌رود هرگونه اطلاعات و اخبار مبنی بر فعالیت قاچاقچیان کالا را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه قاچاق محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین آفت‌ها در صنعت کشاورزی است، افزود: زمانی که ما شاهد ورود محصولات کشاورزی خارجی قاچاق شده به داخل کشور هستیم دیگر نمی‌توانیم نسبت به بهبود وضعیت معیشتی کشاورزان امیدوار باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید