13:21|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 14 تیر 1395 - 13:38
کد خبر: 4299

دردسرهای خرید کالای قاچاق/ هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست

با وجود مشکلات فراوان در پی خرید کالای قاچاق از شهرهای مرزی به ویژه بانه، در فصل گرما اغلب افراد برای خرید کولر گازی به غرب کشور سفر می‌کنند.

دردسرهای خرید کالای قاچاق/ هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست

به گزارش باریش نیوز به نقل از خبرگزاری میزان , با رسیدن فصل گرما و بالا رفتن دما ممکن است اغلب مردم به فکر تعویض یا خرید کولر گازی باشند، همچنین در بین مردم قیمت کالاها و مقایسه آنها همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و به همین دلیل به پرس‌وجو و تحقیق در این باره می‌پردازند.


در این میان ممکن است عده‌ای برای خرید این کالا، شهر بانه را به شما پیشنهاد دهند که از لحاظ قیمتی نسبت به فروشگاه‌های سطح شهر به مراتب ارزان‌تر است و قیمت پایین شاید باعث شود شما برای خرید به غرب کشور سفر کنید.

این در حالی است که فروشندگان کالاهای برقی در بانه کار مشتری‌ها را راحت کرده و با حمل رایگان، کالاها را به نقاط مختلف کشور برده و بیش از پیش افراد را به خرید از فروشگاه‌های خود تشویق می‌کنند. 

یوسفی که فروشنده کالاهای برقی در بانه است در گفت‌وگو با میزان، در خصوص کیفیت کولرهای گازی و هزینه حمل آن گفت: تمامی کولرهای گازی دارای ضمانت بین الملل به مدت 5 سال و 2 سال خدمات پس از فروش هستند و تمامی کالاها نیز بدون هزینه حمل به دست مشتری می‌رسند.

همچنین این فروشنده قیمت تعدادی از کولرهای گازی را اعلام کرد که قیمت آنها با نمایندگی‌های فروش معتبر تفاوت بسیاری داشت و در بعضی موارد قیمت فروش کولر‌ها در بانه به نصف قیمت نمایندگی‌های رسمی نیز می‌رسد.

حال باید دید خرید از بانه که به بهشت کالاهای قاچاق معروف است با رضایت مشتری همراه است یا اینکه خریدار با دردسر بزرگی روبه رو می‌شود.

ممکن است این سوال به‌وجود آید که دلیل پایین بودن قیمت این کولر‌ها در بازار بانه چیست، که باید گفت، اکثر این کولر‌ها در بازار بانه از کیفیت پایینی برخوردار هستند و بر روی آنها معمولا برچسب مصرف انرژی وجود ندارد که نشان دهنده مصرف بالای برق آن‌هاست.

با در نظر گرفتن مصرف بالای این کولرهای گازی و نبود گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می‌توان فهمید که هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و خرید محصولات از نمایندگی‌های معتبر همواره به نفع خریدار است.

شاید این ذهنیت در ذهن مشتری به‌وجود آید که شاید در طول استفاده از یک کالا اصلا نیازی به استفاده ازضمانت نامه نشود، ولی باید این نکته را نیز در نظر گرفت که اگر برای کالای برقی مشکلی به‌وجود آید هیچ نمایندگی در کشور مسئولیت تعمیر آن را به عهده نخواهد گرفت. 

البته برخی خریداران کولرگازی با خرید از فروشگاه‌های بانه تاکنون با مشکل مواجه نشده‌اند و برخی از محصولات دارای مصرف انرژی بهینه و نشان استاندارد است و تنها تفاوت آن با محصولات رسمی در هزینه نصب است که با محاسبه آن خرید محصول رسمی با بانه تفاوتی چندانی ندارد.

با این تفاسیر افراد می‌توانند با درنظر گرفتن مشکلات خرید کالای قاچاق و نبود هیچ ضمانت‌نامه معتبری برای کالاها تصمیم خود را برای خرید یک کولر گازی گرفته و با هزینه کمتری صاحب آن شوند همچنین از خیر خدمات پس از فروش و مصرف بهینه آن گذشته و با خیالی نه‌چندان راحت از کالای خریداری شده استفاده کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید