09:11|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 12:02
کد خبر: 4276

توقیف خودرو سواری با بیش از 48 میلیون ریال خلافی در شهرستان شوط

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی از توقیف یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس با 48 میلیون و 300 هزار ریال خلافی در شهرستان شوط خبر داد.

توقیف خودرو سواری با بیش از 48 میلیون ریال خلافی در شهرستان شوط

سرهنگ علی سعیدی رئیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی اظهار داشت: ماموران پلیس راهور شهرستان شوط در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی یک دستگاه خودرو سواری پژو پرشیا را به دلیل سبقت غیرمجاز متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام‌های صورت گرفته از خلافی این خودرو، مشخص شد که دارای 48 میلیون و 300 هزار ریال خلافی است با روشن شدن موضوع خودرو جهت پرداخت دیون دولتی روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به ماده هشت قانون راهنمایی و رانندگی خودروهایی که دارای خلافی پرداخت نشده بالای 10 میلیون ریال باشند طبق قوانین راهنمایی و رانندگی توقیف خواهد شد.

این مسؤول ضمن تاکید بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان از آنان خواست نسبت به میزان خلافی خودروی خود دقت لازم را داشته باشند و میزان خلافی خود را از طریق مراجعه به پلیس+10 و یا از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی پلیس راهور به آدرس سایت راهور www.rahvar120.ir نسبت به پرداخت استعلام خودروی خود اقدام کنند.

سعیدی به رانندگانی که قصد ایجاد ناهنجاری را حین رانندگی دارند هشدار دارد که رانندگانی که دست به رفتارهای ناهنجاری همچون، دور دور کرده و یا اقدام به سگ‌گردانی کنند و یا شیشه‌های خودروهای آنان دودی باشد برخورد جدی خواهد کرد لذا به رانندگان توصیه می‌شود شئونات لازم را حین رانندگی رعایت کنند.

وی همچنین بر جدیت پلیس راهور بر تخلفات رانندگی همچون، عبور غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و محل‌های ممنوعه، نداشتن کلاه ایمنی، سرعت غیرمجاز و انجام حرکات نمایشی با موتور تاکید کرد و افزود: با توجه به افزایش قابل توجه جریمه رانندگی از ابتدای امسال رانندگان به میزان مبلغ خلافی نیز توجه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر چه صدور برگ جریمه برای رانندگان خاطی درصدی از میزان تخلفات رانندگی را کاهش می‌دهد ولی نمی‌توان گفت که صدور برگ جریمه منجر به کاهش صددرصدی خلاف خودروها می‌شود بنابراین مهم‌ترین راه حل برای کاهش میزان تخلفات رانندگی ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان جهت ترغیب آنان به درست رانندگی کردن است.

این مسئول ادامه داد: اگر رانندگان درک درستی از عواقب تخلف رانندگی به دست بیاورند و آگاه باشند هر تخلف رانندگی که آنان مرتکب شوند موجب به خطر افتادن جان یک انسان می‌شود در این صورت می‌توان به کاهش قابل توجه میزان تخلفات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات امیدوار شد.

سعیدی از آمادگی کامل پلیس راهور در جهت ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان استان خبر داد و تصریح کرد: پلیس راهور آمادگی لازم در راستای ارائه آموزش‌های رانندگی به رانندگان را داشته و هر دستگاه اجرایی و یا حتی مردم می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

منبع : فارس نیوز

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید