10:26|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 11:45
کد خبر: 4275

3500 لیتر سوخت قاچاق در خوی کشف شد

فرمانده انتظامی خوی از کشف 3 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در این شهرستان خبر داد.

3500 لیتر سوخت قاچاق در خوی کشف شد

به گزارش باریش نیوز,اسفندیار احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری محور خوی به ماکو به یک دستگاه خودروی سواری سایپا مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو مقدار 3 هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق را از داخل این خودرو کشف کرده و سپس در این رابطه تشکیل پرونده دادند.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی خوی در این راستا یک نفر متهم را دستگیر کرده و یک دستگاه خودروی سواری را توقیف کردند و متهم دستگیر شده را برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس این شهرستان منتقل کردند.

این مسئول تصریح کرد: ماموران انتظامی خوی پس از انتقال متهم به مقر پلیس، وی را جهت سیر مراحل بعدی به مقامات قضائی شهرستان خوی تحویل دادند.

احمدی افزود: قاچاق سوخت از جمله قاچاق‌هایی است که دلالان و سودجویان با دام انداختن عده‌ای افراد ساده‌لوح که قصد ایجاد اشتغال کاذب برای خود دارند و خرید و فروش و انتقال این سرمایه ملی، سودهای کلانی به دست می‌آورند.

وی ادامه داد: اگر چه قاچاق سوخت باعث اشتغال کاذب تعداد کثیری از مرزنشینان می‌شود، ولی این امر وارد آمدن خسارات بسیار سنگینی به واردات و اختصاص یارانه‌ها را به دنبال دارد و خروج منابع عظیمی از ارز کشور را سبب می‌شود و علاوه بر این موارد باعث نابودی فعالیت‌های سالم مرزنشینان از جمله کشاورزی و دامداری می‌شود.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: قاچاق سوخت علاوه بر اینکه سبب صدمه زن بر چرخه اقتصادی و معیشت مرزنشینان کشور می‌شود، سبب به خطر افتادن جان حاملان فرآورده‌های نفتی قاچاق شده و برخی از این افراد در تصادفات، آتش‌سوزی‌ها و... بنا به دلایلی جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته این مسئول محرومیت ساکنان نقاط مرزی و بی‌توجهی در امتیازات خاص به آنها و ناملایمات طبیعت و عدم وجود زمین‌های زراعی مستعد برای کشاورزی و همچنین نبود اشتغال پایدار برای جوانان مرزنشین از جمله عوامل مهم در گرایش افراد رابه سمت و سوی قاچاق سوخت به شمار می‌رود.

احمدی بر ضرورت توجه بیش از بیش مسؤولان به اهالی مرزنشین آذربایجان غربی و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها و تقویت صنعت کشاورزی و دامداری در این مناطق تاکید کرد.

وی از مردم خوی نیز درخواست کرد که همکاری لازم را با ماموران انتظامی این شهرستان داشته باشند و در صورت مشاهده فعالیت قاچاقچیان مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید