11:58|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 12 تیر 1395 - 23:24
کد خبر: 4264

هک تلگرام باهدف شوم

فردي ناشناس که در شبکه اجتماعي تلگرام، اقدام به هک حساب کاربري و ارسال پيام از جانب افراد مي‌کرد توسط مأموران پليس‌فتا مازندران دستگير شد. 

هک تلگرام باهدف شوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)،سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران در تشريح اين خبرگفت : در پي مراجعه احدي از شهروندان به پليس فتا مبني بر اين که ، پيامي از طرف شخصي ناشناس با مظمون " به منظور به روزرساني برنامه تلگرام خود کد 5 رقمي که براي شما ارسال مي گردد را ارسال نمائيد" اقدام به ارسال کد 5 رقمي براي فرستنده اين پيام  کرد .

وي افزود ، بعد از ارسال اين کد به شماره فرستنده پيام ، متوجه هک صفحه تلگرام  شخصي خود و ارسال پيام  توهين آميز به اشخاصي که شماره تلفن آن ها در ليست تماس وي بوده شده است .

رييس پليس فتاي استان مازندران افزود :  پس از اخذ اين مرجوعه قضايي بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان پليس فتا استان قرار گرفت و ماموران با بررسي هاي فني و تخصصي متهم را با استفاده از اينترنت مربوط به مخابرات اقدام به دسترسي به صفحه تلگرام شاکي  کرده بود را شناسائي و با هماهنگي مرجع قضائي وي را دستگير کردند .

محمدنژاد  در ادامه تصريح کرد : متهم در بازجوئي ها ، ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت؛ با استفاده از يک خط ايرانسل اقدام به ارسال پيام براي شاکيه در شبکه اجتماعي تلگرام مبني بر ارسال کد 5 رقمي کرد و سپس با به ورود به صفحه کاربري شاکيه در تلگرام از جانب وي اقدام به ارسال پيام براي دوستانش مي کرد .

متهم هدف از اين عمل را برقراري رابطه دوستي با شاکيه که در اطراف منزلشان  سکونت داشت عنوان ، و پس از تکميل تحقيقات پرونده به مرجع قضائي معرفي شد .

رئيس پليس فتا مازندران در پايان هشدار داد:  
 

  • از در اختيار قرار دادن کد 5 رقمي برنامه تلگرام براي افراد غير در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي خودداري نماييد.
  •  
  • در صورت حضور و عضويت در شبكه هاي اجتماعي از برقراري ارتباط با افراد غريبه اجتناب نماييد و به درخواست کاربراني که نمي‌شناسند، پاسخ ندهند و تحت هيچ عنوان اطلاعات شخصي خود را براي ديگران ارسال نکنند.
  •  

فراموش نكنيد افراد آنلاين که در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي هستند غريبه بوده و هيچگونه اطلاعاتي را براي آنها به اشتراک نگذاريد.

منبع: 

 پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید