00:03|سه شنبه, اردیبهشت 18 ,1403
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1395 - 04:40
کد خبر: 4023

از حسین فهمیده تا عباس دانشگر

اگر دیروز خرمشهر و آبادان عرصه رشادتهای جوانان کشور بود , امروز سرزمین هایی دورتر از خانه ها و کوچه های ایران میدان دلاوری ها و از خودگذشتی های جوانان ایران زمین است تا مبادا حتی صدای شلیک گلوله و انفجار خمپاره ها آرامش خاطر ملت ایران را برهم زند...

از حسین فهمیده تا عباس دانشگر

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز،تنها یک روز تا آغاز سال تحصیلی 59-60 باقی مانده بود و فرزندان ایرانزمین خود را برای حضور در کلاس های درس مدرسه و دانشگاه آماده میکردند. سرکرده رژیم بعثی که سالها به سرکوب و کشتار شهروندان عراق میپرداخت و به فکر ضربه زدن به همسایه بزرگ شرقی بود با تحریک و حمایت قدرت های جهانی و کشورهای نوظهور منطقه که بروز انقلاب اسلامی در شاهرگ حیاتی جهان را بر نمیتابیدند جنگ تحمیلی 8 ساله را بر ایران تحمیل کرد.

صدام , با یورش همه جانبه به ایران اسلامی در تاریخ 31 شهریور 1359 سبب شد تا بسیاری از فرزندان این مرز و بوم کلاس درس را رها کرده و مدرسه و دانشگاهی دیگری را برگزینند. وجود بیش از 3500 دانشجو و بیش از 33 هزار دانش آموز شهید , از جمله شهید رضا پناهی (12 ساله) , شهید بهنام محمدی (14 ساله) و شهید حسین فهمیده (13 ساله) گواه این امر است.

کابوس شنیدن صدای چکمه های دژخیمان بعثی در خیابانهای یک شهر کوچک و مرزی کشور , خواب از چشم ملت ایران ربوده بود و همه به نحوی در تلاش برای سربلندی و عزت کشور بودند؛ آن روز جبهه های جنگ تحمیلی برای زنان و مردان و نوجوانان و حتی آیندگان این سرزمین تبدیل به دانشگاهی شد و به ما آموخت تا همواره بخاطر داشته باشیم که باید با همه وجود از عقاید و باورهایمان دفاع کنیم , باید با چنگ و دندان از ذره ذره های خاک مقدسمان پاسداری کنیم. جبهه های نبرد حق با باطل سبب شد تا بیاموزیم که هرگز قلب یک آمریکایی از هزاران هزار کیلومتر دورتر برای ایران نخواهد تپید , هرگز یک بیگانه برای تاریخ و فرهنگ و هویت و باور ایرانیان از جان و مال خود نخواهد گذشت و از داشته های خود دست نخواهد کشید , خودمان باید وارد عرصه شویم و از داشته های خودمان دفاع کنیم. فارغ التحصیلان همین دانشگاه نسل های بعدی خود را تربیت کردند و به آنها رمز و راز مردانگی را آموختند. دانش آموختگان دانشگاه دفاع مقدس خوب میدانند که تنها راه سعادت و تعالی , اتکا به توانایی های داخلی است. نسل جدید خوب میدانند که در زمینه های علمی و نظامی و هنری و... نباید مصرف کننده بلکه باید تولید کننده باشند. نسل جدید خوب میدانند که در همه عرصه ها باید جنگید و تلاش کرد.

و چه هوشیار هستند جوانان نسل جدید ایران اسلامی که حتی اجازه نزدیک شدن دشمن به مرزهای کشورمان را هم نمیدهند...

اگر آن روز دشمن بعثی سودای فتح چند روزه تهران را داشت و با همت و رشادت امثال شهید فهمیده ها آرزو به دل ماند و در نهایت با خفت و خاری به دار آویخته شد , امروز جوانان ایرانی از جمله شهید عباس دانشگر (23 ساله) کاری کرده اند که دشمن حتی آرزوی نزدیک شدن به مرزهای میهنمان را با خود به گور خواهد برد.

و این راز جاودانگی ملتی بزرگ در طول تاریخ پر فراز و نشیب جهان است...

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید