10:56|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 - 02:58
کد خبر: 3938

رستورانهای بین راهی در ماه رمضان به مسافران خدمات ارائه می دهند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: رستورانهاو غذاخوری های بین راهی در ماه رمضان به مسافران خدمات ارائه می دهند.

رستورانهای بین راهی در ماه رمضان به مسافران خدمات ارائه می دهند

به گزارش باریش، حسین امامی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه رستورانها و غذاخوریهای بین راهی استان در طول ایام ماه مبارک رمضان با شرایط ویژه صرفا آماده پذیرایی و خدمات دهی به مسافران خواهند بود افزود: این مراکز از هرگونه خدمات دهی به سایر شهروندان غیر مسافر معذور خواهد بود.

وی با اشاره به نظارت و بازرسی اداره کل در طول ماه مبارک رمضان از رستورانها و غذاخوریهای بین راهی استان افزود: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان به صورت قانونی برخورد می شود.

امامی انجام نظارتهای تلفیقی بر اماکن اقامتی و تاسیسات گردشگری را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیاست اداره کل این است که هرگونه ارائه خدمات گردشگری و رفاهی به مسافران از مجاری قانونی و در واحدهای اقامتی – رفاهی استاندار و مجوز دار باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: در این خصوص دفاتر و خدمات مسافرتی غیر مجازی واحدهای پذیرایی نارساو غیر استاندارد شناسایی به مراجع قانونی معرفی می شوند.

امامی در خصوص برنامه های این سازمان در زمینه جذب گردشگری در طول تابستان گفت: با توجه به اینکه هریک از شهرستانها ی استان به نوبه خود دارای استعداد ها و جاذبه ها ی مختلف و متنوع گردشگری و تنوع فرهنگی است لذا انتظار ما این است که در ایام تابستان در هر ماه حداقل یک جشنواره، نمایشگاه یا رویداد فرهنگی – گردشگری برگزار شود تا مسافران تابستانی هرچه بیشتر با فرهنگ و اقوام و جاذبه های توریستی استان آشنا شوند.

وی با بیان فراخوان سومین جشنواره مشاركت ملی گردشگری گفت: این جشنواره با رویكرد گردشگری حلال موضوعات و جنبه های مختلف و متنوعی را از جمله خوراك و پوشاك ایرانی، سوغات و صنایع دستی، تنوع فرهنگی و قومی را در بر می گیرد كه هدف آن معرفی ظرفیت های استان های مختلف كشور در این زمینه ها می باشد.

امامی افزود: استان آذربایجان غربی از حیث دارا بودن جاذبه های متنوع گردشگری كه همگی آنها در حیطه گردشگری حلال قرار دارند، جزو استانهای بكر و كمتر شناخته شده كشور است و ما باید با همكاری و همفكری بیشتر و بهتر، از این فرصت برای تبلیغ و معرفی استعدادهای كثیر و متنوع گردشگری استان كه مهمترین سرمایه ماست، نهایت بهره را ببریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: حوزه های پذیرش آثار برای مشاركت در این جشنواره شامل: عكس، سفرنامه نویسی، ایده پردازی و فیلم است كه بدون داشتن محدودیت سنی، ‌همه شهروندان، ‌علاقمندان و فعالین حوزه گردشگری می توانند در آن شركت كنند.

سومین جشنواره ملی گردشگری با رویكرد گردشگری حلال كه در آن جوائز نفیسی برای صاحبان آثار برگزیده در نظر گرفته شده است، شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، علاقمندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند به درگاه اینترنتیwww.irantourismfestival۳.com مراجعه كنند.

 

 

مهر/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید