23:59|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1395 - 04:13
کد خبر: 3863

دستگیری سارق حرفه‌ای با 22 فقره سرقت / ارومیه

فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق حرفه‌ای با 22 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

دستگیری سارق حرفه‌ای با 22 فقره سرقت / ارومیه

به گزارش باریش، حسین صمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر چندین فقره سرقت محتویات خودرو، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم شدند و شب گذشته وی را حین سرقت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارومیه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مقر پلیس منتقل شد و در بازجویی‌های فنی پلیسی به 22 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

این مسؤول ادامه داد: متهم برای سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

صمدپور خاطرنشان کرد: سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو از جمله جرایم مالی است که در مقایسه با سایر سرقت‌ها دارای فراوانی قابل توجهی است، نرخ بالای وقوع این جرم موجب ناامنی در بین شهروندان می‌شود، مرتکبان آن معمولا به صورت مکرر و گسترده به ارتکاب این جرم تمایل دارند و با انگیزه‌ای پایان‌ناپذیر بر تداوم جرایم خود اصرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت توجه رانندگان نسبت به ایمن کردن خودروها خاطرنشان کرد: شهروندان باید ضمن توجه به هشدارهای پیشگیرانه پلیس از طریق ارتباط با تلفن 110 و 197 نسبت به افزایش تعامل با پلیس و گسترش مشارکت خود در حوزه نظم و امنیت اجتماعی اقدام کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه با بیان اینکه خودروهای مدل پایین همواره مورد طمع سارقان قرار می‌گیرند، افزود: با توجه به اینکه این خودروها فاقد تجهیزات ایمنی بوده، لذا به راحتی مورد سرقت قرار می‌گیرند، لذا از شهروندان درخواست می‌شود خودروی خود را به تجهیزات ایمنی نظیر، نظیر دزدگیر، سوییچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و قفل سوئیچی مجهز کنند.

این مسؤول از شهروندان خواست به هنگام ترک اتومبیل از به جاگذاشتن کیف پول، گوشی تلفن همراه، رادیوپخش، اسناد و مدارک و هرگونه لوازم و اموال با ارزش در داخل اتومبیل که سبب ایجاد وسوسه در سارقان شود، پرهیز کنند.

صمدپور همچنین از شهروندان خواست به هنگام نقص فنی خودرو، خودروی خود را در اختیار تعمیرگاه‌های معتبر قرار داده و سوئیچ را حتما به خود تعمیرکار که مورد اطمینان است، تحویل دهند.

 

 

فارس/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید