19:42|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1395 - 05:31
کد خبر: 3823

نخستین موزه تخصصی کودک کشور در ارومیه آماده راه اندازی شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: مجوز تاسیس نخستین موزه تخصصی کودک در ارومیه اخذ شده و این موزه آماده راه اندازی شده است.

نخستین موزه تخصصی کودک کشور در ارومیه آماده راه اندازی شد

به گزارش باریش، جواد زاهدی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با هدف آشنایی اعضای خود و نیز کودکان و نوجوانان استان با تاریخ و هویت فرهنگی کشور و منطقه برای راه اندازی این موزه اقدام کرده است.
وی بیان کرد: موزه سیار کانون هم اکنون با رویکرد آشنایی دانش آموزان با تاریخ استان و فرهنگ بومی و محلی شروع به کار کرده است.
زاهدی اضافه کرد: هم اکنون 280 هزار جلد کتاب حوزه کودک و نوجوان در کانون وجود دارد که تجهیز بیشتر کتابخانه های کانون از برنامه های این نهاد است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به غنای کتابخانه های کانون استان در صددیم تا برای اولین بار کتابخانه مرجع حوزه کودک و نوجوان را برای محققان حوزه کودک و نوجوانان با پنج هزار جلد دایر کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 33 مرکز ثابت و سیار مشغول خدمات دهی به اعضای خود است، گفت: کانون دارای 42 نوع فعالیت است که این فعالیت ها برای کودکان و نوجوانان 6 تا 17 ساله در قالبهای مختلف و با محوریت کتاب و کتابخوانی ارائه می شود.
زاهدی افزود: قصه گویی، شعر خوانی، معرفی شخصیت، و سرزمین، نشریه نگاری، پژوهش، کاردستی، بازی، نمایش، نقد فیلم، اردوهای مختلف فرهنگی، خوشنویسی، نقاشی، سفالگری، سرود، نجوم، زیست شناسی، آشنایی با مباحث و احکام قرآنی و اسلامی از جمله فعالیتهایی است که کانون به اعضای خود ارائه می دهد.
وی بیان کرد: سال گذشته مراکز فراگیر کانون در استان آغاز به کار کرد که به صورت رایگان کودکان با قابلیتها و توانایی های خاص را تحت پوشش خود قرار داده است.
زاهدی افزود: این مراکز مجهز به دستگاههای به دید و به نگار و سایر تجهیزات مورد نیاز هستند تا کودکان دارای توانمندی های خاص بتوانند در کنار سایر کودکان استان از خدمات کانون بهره های لازم را ببرند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال زبان مادری اعلام شده است، درصددیم تا در قالب یک حرکت فرهنگی ضمن کمک به حفظ ادبیات و فولکلور منطقه، اعضای مراکز کانون با این ادبیات و فرهنگ بیشتر آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه فعالیتهای کانون امسال در سطح روستاها پررنگ تر می شود، بیان کرد: پنج مرکز سیار روستایی و یک مرکز شهری در استان وجود دارد که به زودی دو سیار روستایی در اشنویه و تکاب به جمع مراکز سیار استان اضافه می شود.
زاهدی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی مطلوب برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است و مراکز این نهاد فعالیتها و خدماتی مطابق با تعریف سازمان فرهنگی یونسکو برای غنی سازی اوقات فراغت ارائه می دهند.
وی اظهار کرد: امسال کلاسهای ترمی موسیقی، سفالگری، رباتیک، کاردستی، نمایش عروسکی، نجوم و فیلمسازی در ایام تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون برگزار می شود.
به گزارش باریش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی دارای 62 هزار نفر عضو است که با محوریت کتاب و کتابخوانی در کانون فعالیت می کنند. 

 

 

 

ایرنا/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید