17:35|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1395 - 04:56
کد خبر: 3821

از حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی در استان آذربایجان غربی استقبال می کنیم

 

معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیدار کرد.

از حضور فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی در استان آذربایجان غربی استقبال می کنیم

 به گزارش باریش، رمضان ایلدیریم معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی جمهوری ترکیه صبح امروز با حضور در محل استانداری، با دکتر نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

معاون استاندار در این نشست که در سالن شماره چهار استانداری ترتیب یافت، نقش استان آذربایجان غربی را در توسعه روابط با ترکیه بسیار اساسی عنوان کرد و گفت: آذربایجان غربی با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت های فراوان از جمله وجود پنج فرودگاه در اطراف حوزه دریاچه ارومیه، وجود منطقه آزاد ماکو، وجود شهرک های صنعتی، شهرک فناوری الکترونیک و ... ظرفیت مناسبی برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران خارجی بویژه سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی کشور ترکیه است.

وی افزود: همچنین در این استان شهرک های صنایع کوچک در شهرستان هایی مثل خوی، سلماس و ارومیه آماده پذیرش و فعالیت سرمایه گذاران است.

صفرزاده در ادامه با اشاره به اینکه توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان مورد تاکید قانون اساسی و جزو اولویت های سیاست خارجی ما به شمار می آید نیز گفت: در همین راستا ما از گسترش مناسبات با کشور ترکیه استقبال و از حضور فعالین اقتصادی ترک در استان آذربایجان غربی حمایت می کنیم.

معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد، افزود: در سفری که به ایران داریم، پیشنهادات مسئولان دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی را استماع و سپس در جلسه ای در تهران، در خصوص پیشنهادات مطروحه و نحوه همکاری ها و ارتقای سطح مناسبات،  رایزنی خواهیم نمود.

وی بر لزوم حمایت از سرمایه گذاری های مشترک بین دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد: در دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه، ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری مورد تاکید قرار گرفته و لازم است همه ما در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این زمینه تلاش کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی استان، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه و سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه نیز در این نشست حضور داشتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید