11:27|یکشنبه, اردیبهشت 30 ,1403
تاریخ انتشار: 08 خرداد 1395 - 02:03
کد خبر: 3809

دو قایقران سردشتی از مرگ حتمی در رودخانه زاب نجات یافتند

 دو قایقران سردشتی با اقدام به موقع نیروهای امدادی از مرگ حتمی در رودخانه زاب این شهرستان نجات یافتند.

دو قایقران سردشتی از مرگ حتمی در رودخانه زاب نجات یافتند

به گزارش باریش، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سردشت روز شنبه به خبرنگاران گفت: عصر روز جمعه سه نفر قایقران با استفاده از یک قایق بادی در حال قایقرانی در رودخانه زاب سردشت بودند که قایق آنها بر اثر برخورد با اشیای داخل رودخانه سوراخ شده و در داخل امواج شدید رودخانه گرفتار شد.
رحمان امینی افزود: یکی از این قایقرانان با شنا موفق شد خود را به حاشیه رودخانه رسانده و نجات پیدا کند ولی دو تن از قایقرانان دیگر با آویزان شدن از شاخه های یک درخت در وسط رودخانه برای مدتی خود را آویزان کردند.
وی اضافه کرد: افرادی که در اطراف رودخانه شاهد این ماجرا بودند، با مرکز آتش نشانی تماس گرفته و نیروهای امداد و نجات آتش نشانی بلافاصله در محل حضور پیدا کردند.
امینی گفت: این دو قایقران با وارد عمل شدن تیم غواصان امداد و نجات آتش نشانی از داخل آب بیرون آورده شده و به آن طرف رودخانه منتقل شده و از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
وی افزود: قایق سواران سه نفر از اهالی روستای واوان این شهرستان بودند که می خواستند از روستای واوان تا منطقه قبرستان پیرشیخ به طول دو کیلومتر را قایقرانی کنند.
زاب یکی از رودخانه های دائمی آذربایجان غربی است که از دامنه های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می ریزد. 
رودخانه زاب دارای جریان آب دائمی است و در سراسر سال جریان داشته و خشک نمی شود. 
زاب و درهٔ عمیق آن یکی از دیدنی ترین رودخانه های استان های غربی به شمار می رود که به خودی خود دارای جاذبه های گردشگری است. 
این رودخانه به علت شدت جریان آب همه ساله جان شماری از افرادی را که به قصد شنا وارد آن می شوند، می گیرد. 
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و هم مرز با کشور عراق است.
 

 

ایرنا/

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید