20:44|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 06 خرداد 1395 - 07:12
کد خبر: 3800

تراموای ارومیه

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز پس از کش و قوس های  فراوان طرح مطالعات تراموای شهر ارومیه سرانجام وارد فاز عملیاتی شد.

تراموای ارومیه

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز پس از کش و قوس های  فراوان طرح مطالعات تراموای شهر ارومیه سرانجام وارد فاز عملیاتی شد.در همین خصوص مصاحبه ای را با  سیروس ذاتی ,معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه ترتیب دادیم و به سوالات ما در این رابطه پاسخ دادند.

 

1- با کدام شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی یا خارجی برای اجرای طرح تراموای ارومیه همکاری خواهد شد؟

رایزنی هایی با شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفته ولی هنوز قطعی نشده است. این موضوع به فراخوان گذاشته می شود و هر شرکت یا سرمایه گذاری که شرایط بهتری را پیشنهاد کرد، به آن واگذار خواهد شد. درحال حاضر مطالعات فاز صفر توسط مهندسین مشاور شمسینه راه سبر درحال انجام است.

 

2- برآورد شما از مقدار سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح چقدر است؟

قطار سبک شهری (تراموا) تقریبا 400 میلیارد تومان بعنوان برآورد اولیه محاسبه شده است.

 

3-تراموا کدام خیابان ها و مناطق شهر را پوشش خواهد داد و از کدام مسیرها عبور میکند؟

خط یک تراموا از تقاطع غیر همسطح خاتم الانبیاء (ابتدای جاده دریا) شروع می شود و با طی مسیر از خیابانهای 7تیر (جلو ترمینال)، بلوار 17 شهریور، خیابان طالقانی، میدان ولایت فقیه، خیابان امام، میدان انقلاب، خیابان امینی، بلوار مدرس، بلوار استادشهریار، سه راهی ایثار، بلوار 45 متری ایثار و در انتها تقاطع 8 شهریور با شهید قاسمی، جلو استخر مخابرات بطول حدودا 10 کیلومتر می باشد.

 

4-  آغاز عملیات اجرایی و زمان اتمام پروژه چه تاریخی خواهد بود؟

عملیات اجرایی بعد از پایان مطالعات فاز صفر و یک شروع خواهد شد و تقریبا 3 سال طول خواهد کشید.

 

5- این طرح در چند فاز اجرا و به بهره برداری خواهد رسید؟

این طرح در سه فاز اجرا خواهد شد و درحال حاضر صرفا خط یک آن به تصویب شورای محترم اسلامی شهر و شورای محترم ترافیک استان رسیده است.

 

6- پس از اتمام طرح چه میزان مسافر از طریق تراموا جابه جا خواهند شد و این تا چه اندازه بر روی ترافیک  شهر تاثیر خواهد داشت؟

براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و سامانه های ریلی ارومیه، میزان مسافر جابجا شده (pphpd) درحدود 8000 نفر خواهد بود و درصورت استقبال شهروندان از این مد حمل و نقل عمومی به اندازه چشمگیری از میزان ترافیک سطح شهر کم خواهد شد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید