07:26|دوشنبه, اردیبهشت 17 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1395 - 14:38
کد خبر: 3745

نمایشگاه زیورآلات دوره قاجار در ارومیه

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برپایی نمایشگاه زیورآلات دوره قاجار در موزه باستان‌شناسی ارومیه خبر داد.

نمایشگاه زیورآلات دوره قاجار در ارومیه

به گزارش فارس  محمد فتحی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته میراث فرهنگی، اظهار داشت: در این راستا امسال برنامه‌های متنوعی در استان آذربایجان غربی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه در شهرستان خوی، رایگان بودن بازدید از موزه‌های استان و برگزاری همایش‌هایی در خصوص معرفی هر چه بیشتر آثار تاریخی از آن جمله است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون نیز نمایشگاه‌هایی از آثار تاریخی در شهرهای مختلف استان برپا شده است، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه‌‌ها آشنایی هر چه بیشتر مردم با آثار تاریخی هر شهر است.

این مسؤول با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها هنوز در شهرستان‌های استان دایر است، از علاقمندان در شهرهای مختلف آذربایجان غربی درخواست کرد تا از این نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

وی از برپایی نمایشگاه میراث مکتوب در شهرستان خوی خبر داد و اعلام کرد: در این نمایشگاه نسخ خطی قدیمی 40 عنوان کتاب در خصوص شهر خوی به نمایش گذاشته شده است.

فتحی برپایی نمایشگاه زیورآلات در موزه باستان‌شناسی ارومیه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه ظروف و زیورآلات مربوط به دوره قاجار در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه فردا نیز در خصوص هفته میراث فرهنگی همایشی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها در  معرفی آثار تاریخی، فرهنگی استان حائز اهمیت است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید